۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۵۴۲
نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد؛

لزوم جدیت نامگذاری میادین و معابر شهری هرمزگان به نام شهدای استان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نام‌گذاری میادین و معابر شهر بندرعباس به نام شهدای هرمزگان یک وظیفه و رسالت است که باید جدی گرفته شود.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در یادواره شهدای روحانی استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت بیان ابعاد مختلف زندگی شهدای استان در مراسم و محافل مختلف و نصب بخشی از زندگی ‌نامه آنان در محل نام ‌گذاری معابر به نام شهدا، گفت: با توجه به توسعه شهرستان بندرعباس، نام شهدا بر معابر آن پیام‌ های ارزشمند فراوانی دارد.

وی با انتقاد از مطرح نشدن نام و یاد این شهدا در کتاب ‌های درسی و یا در سطح جامعه افزود: در این زمینه هم آموزش و پرورش و هم دستگاه‌ های تبلیغی مسؤول هستند و باید نامگذاری میادین و معابر به نام شهدای این استان با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شهدا را چراغ راه جامعه معرفی کرد و ابراز داشت: باید از منش، کردار و دیگر ابعاد زندگی شهدا الگو گرفت.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: شهید دژله شهید 15 ساله‌ ای که نارنجک به خود بست و زیر ماشین عراقی‌ ها رفت، الگوی ارزشمندی برای جوانان هم‌ محله‌ ای خویش و برای همه جوانان این سرزمین است که باید از آنها الگو گرفته شود.

وی، یاد و نام شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی و همه شهدای ملت ایران از ابتدای انقلاب را زینت‌ بخش جامعه امروز دانست و گفت: باید نامگذاری میادین و معابر شهری به نام شهدای هرمزگان جدی گرفته شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از اظهارات خود در این یادواره شهدا، عنوان کرد: ملت ایران در مبارزه با تانک‌ های دشمنان بعثی با افتخار پیروز شد و اکنون نیز باید تلاش کنیم تا در مبارزه با جنگ نرم دشمنان و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران نیز پیروز شویم.

آیت الله نعیم آبادی در پایان، با بیان اینکه کمال واقعی انسان در بصیرت وجودی اوست اذعان داشت: آنچه انسان را از گزند آسیب‌ ها مصون می‌دارد، بصیرت است که در تبعیت از ولایت و هوشمندی انسان در برابر فتنه‌ ها حاصل می‌ شود./851/202/ب3

ارسال نظرات