۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۵۹۵۴۹
معاون الازهر:

جهان اسلام برای رسیدن به شرق و غرب عالم باید متحد شوند

معاون الازهر مصر با اشاره به فتوحات اسلامی خاطرنشان کرد که جهان اسلام برای فتح شرق و غرب جهان و گسترش اسلام حقیقی و اصیل باید متحد شوند.
عباس شومان معاون الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل الفجر، عباس شومان، معاون الازهر در همایش که تحت عنوان «جریان‎های تخریب کننده در گذشته و حال و تاثیر آن بر جامعه» در مصر برگزار شد، به بررسی اندیشه و نظریه خلافت اسلامی پرداخت و گفت: متاسفانه اندیشه خلافت اسلامی دست مایه سیاست‎های شنیع و خطرناک برخی از سودجویان و دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه داعش جز فساد و شر برای انسان‎ها نتیجه‎ای نداشته است، افزود: ما در مقابله با چنین جریان‎های منحرفی باید عقل خود را داور و قاضی کنیم و ببینیم که آیا عقل یک انسان سالم به جنایت‎های جریان‎های تکفیری و منحرف رضایت می‎دهد.

معاون الازهر مصر تصریح کرد: داعش برای به دام انداختن جوانان از منبر و همایش استفاده نمی‎کند بلکه با استفاده از شبکه‎های اجتماعی به صورت شبانه روزی مغز آنان را شستشو می‎دهد.

با افزایش علم به جنگ با اندیشه‌های تکفیری‌ بپردازیم

وی ادامه داد: جوانان اگر می‎خواهند در برابر اندیشه و افکار جریان‎های تکفیری و تروریستی قوی باشند و به مقابله بپردازند باید به سلاح علم مسلح شوند.

عباس شومان به پاردایم تشکیل جهانی واحد اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل جهانی واحد و تحت حکومت یک حاکم اقدامی بسیار دشوار است ولی محال نیست. ما باید ضمن حفظ وحدت به هدف واحد مثلا تشکیل یک ارتش قدرتمند در میان کشورهای اسلامی برای محافظت از اراضی و مقدسات خود بیندیشیم.

وی افزود: فتوحات اسلامی که درب‎های کشورهای شرقی و غربی را باز کرد به دلیل رهبری واحد بوده است و ما انتظار داریم که جهان اسلام با اتحاد و یکپارچگی بتوانند به قدرت سابق خود بازگردند.

معاون الازهر مصر رسالت رسانه‎ها برای بازتاب اسلام حقیقی را سنگین توصیف کرد و بیان داشت: ما به رسانه‎های احتیاج داریم که پیام اسلام اصیل و صحیح را به جهانیان ارسال کند زیرا رسانه‎ها در صورتی که به رسالت حقیقی خود عمل سازند می توانند از یک انسان عالم بهتر و بیشتر فعالیت کنند./994/ب901/ک

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات