۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۵۶۲
دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی خواستار شد؛

راه اندازی کرسی درس خارج امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه مشهد

دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی، فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر میان نخبگان برای اهتمام بیشتر به این فریضه الهی و همه گیر شدن آن را از محورهای فعالیت این ستاد برشمرد و گفت: اگر جامعه ای بخواهد حرکت کند، نخبگان و فضلا که در سه بخش حوزه های علمیه، اساتید دانشگاهی و مسؤولان قابل تعریف هستند، باید در رأس آن حرکت کنند.
امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی جمعه در دیدار اعضای این ستاد با آیت الله رضازاده گفت: در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد که در آن دو دسته احکام وجود دارد.

وی افزود: دسته اول شامل تعاریف معروف و منکر، حریم خصوصی، عواقب ممانعت از اجرای امربه معروف و نهی از منکر و حدود اختیارات ناهیان و آمران و دسته دوم شامل احکام مدیریتی و سیاست گذاری است.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی تصریح کرد: در سطح کشور ستادهایی با عنوان امربه معروف و نهی از منکر با 12 شرح وظیفه، زیر نظر ائمه جمعه در سطح ملی، استانی و شهرستانی مشخص شده اند که یکی از وظایف آنها تحقیق و پژوهش در زمینه فریضتین هست.

ارجائی اضافه کرد: ستاد خراسان رضوی نیز دارای نقشه راهی است که ذیل آن 45 پروژه اجرایی تعریف شده است؛ از مواردی که در این نقشه، منبعث از تاکیدات شارع مقدس و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مد نظر قرار گرفته است، فرهنگسازی میان نخبگان برای اهتمام بیشتر به این فریضه الهی و همه گیر شدن آن است تحت عنوان گفتمان سازی نخبگانی است.

وی اظهار کرد: اگر جامعه ای بخواهد حرکت کند، نخبگان و فضلا که در سه بخش حوزه های علمیه، اساتید دانشگاهی و مسؤولان قابل تعریف هستند، باید در رأس آن حرکت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی در ادامه به درخواست های اعضای ستاد از علما اشاره و خاطرنشان کرد: الگوسازی میان فضلای جوان حوزه که قاعدتا عملشان بسته به کلام بزرگان است، راه اندازی کرسی درس خارج امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه مشهد و  حمایت علمی و معنوی از سلسله همایشهای علمی پژوهشی «واجب فراموش شده» از این جمله است.

گفتنی است اعضای ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی به منظور گفتمان سازی امربه معروف و نهی از منکر میان نخبگان، 14 آبانماه با تعدادی از علمای مشهد از جمله آیت الله خلخالی و رضازاده دیدار و گفتگو کردند./202/930/ب1

ارسال نظرات