۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۵۹۵۸۱
امام جمعه علی آباد:

تربیت عاشورایی از جلوه های زیارت اربعین حسینی است

حجت الاسلام باقری تربیت عاشورایی را از جلوه های زیارت اربعین عنوان کرد و گفت: فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ پویا و جهت دار است که جریان ساز قیام های بزرگ در تاریخ شد.
تجمع زائران اربعین بابل تجمع زائران اربعین بابل تجمع زائران اربعین بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد صادق باقری٬ امام جمعه علی آبادکتول شب گذشته در تجمع زائران اربعین حسینی شهرستان بابل در امامزاده عبدالله این شهر، با بیان اهمیت پیاده روی و زیارت اربعین٬ گفت: اربعین میعادگاه همه مشتاقان و رهروان راه حسینی و در امتداد مسیر قیام عاشورا است.

وی با بیان نقش اربعین حسینی در پیام رسانی جریان عاشورا٬ افزود: جریان عاشورا یک رویداد تاریخی برای بیداری و قیام علیه جریان منحرف در بین امت اسلامی بود و پیام رسانی این حرکت بزرگ با مجاهدت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) میسر شد.

استاد حوزه علمیه تربیت عاشورایی را یک سبک زندگی مورد تأکید ائمه اطهار خواند و اظهار داشت: زیارت اربعین از سوی امام صادق(ع) آغاز شد و ایشان از این جریان برای تربیت نسل عاشورایی در میان شیعیان بهره گرفت.

وی به ابعاد مختلف تربیت عاشورایی پرداخت و تأکید کرد: فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ پویا و جهت دار است که جریان ساز قیام های بزرگ در تاریخ شد و دامنه آن هر روز گسترده تر می شود.

حجت الاسلام باقری امتداد عاشورا را تا قیام حضرت ولی عصر(عج) دانست و تصریح کرد: اربعین برای زنده نگه داشتن جریان عاشورا است تا این قیام همواره در طول تاریخ، ساری و جاری باشد.

وی افزود: جریان بزرگ پیاده روی اربعین و ‌حضور میلیونی شیفتگان و عاشقان سیدالشهدا(ع) براساس روایتی از امام عسکری(ع) به عنوان یکی از نشانه های شیعیان بیان شده است و چرایی این بیان نیازمند تعمق و تحلیل همه جانبه دارد.

استاد حوزه علمیه با توصیه به زائران اربعین برای توجه و‌خودسازی قبل از سفر اربعین٬ گفت: براساس روایات و‌ سیره اهل بیت٬ زائر سیدالشهدا(ع) باید با حالتی محزون و سراسر تواضع در این مسیر گام بردارند و به یاد مصائب کاروان کربلا باشند.

وی با بیان این مطلب که که باید در اربعین گم شده خود را پیدا کنیم، اظهار داشت: اربعین زمان پیدا کردن گمشده تاریخی خود است که از دو جنبه باید بررسی و تحلیل شود.

حجت الاسلام باقری پیدا کردن شخصیت انسانی و ایمانی را بُعد درونی در سیر معنوی اربعین دانست و تأکید کرد: انسان مؤمن با خواندن زیارت اربعین باید درجات ایمانی و معرفتی خود را بیفزاید و این تنها در مسیر نورانی اهل بیت(ع) میسر می شود.

وی افزود: در ابعاد بیرونی شیعیان باید به دنبال هویت تاریخی خود باشند و این تنها با اتحاد و مبارزه با ظلم، انحراف و استبداد به تأسی از امام معصوم(ع) امکان پذیر است./1313/202/ب2

ارسال نظرات