۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۵۹۷۲۰

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

ثبت وقف 14 میلیارد ریالی در مشهد، کسب 15 مقام برتر توسط نخبگان قرآنی استان در مسابقات سراسری قرآن کریم و وقف زمین جهت توسعه بقعه متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر شهر طرقبه عناوین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد مقدس گفت: واقف خیر اندیش اسدالله زارع مهرجردی یک قطعه زمین به مساحت 475 متر مربع را وقف کرد.

وی نیت واقف از ثبت موقوفه مذکور را در اولویت اول جهت احداث مسجد و در اولویت های بعدی جهت احداث اماکن مذهبی، قرآنی ، آموزشی، خدماتی، رفاهی، درمانی و تجاری در راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و ولایت فقیه و سایر فعالیت های فرهنگی و مذهبی  عنوان کرد.

حجت الاسلام ذاکری افزود: ارزش این موقوفه که دارای موقعیت تجاری است و نوع آن عام، انتفاعی و منفعتی  می باشد 14 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهل وهشت وقف جدید توسط خیرین مشهدی به ثبت رسیده و در بلوار فکوری بلوار دلاوران مشهد واقع شده است.

 

مراسم استقبال از بانوان نخبه قرآنی استان با حضور مسوولان اوقاف برگزار شد

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش بانوان 29 متسابق از خراسان رضوی به این مسابقات اعزام شدند، افزود: در این مسابقات 7 نماینده شایسته خراسان رضوی در بخش بانوان توانستند مقام های برتر را از آن خود کنند.

وی تصریح کرد: در رشته قرائت ترتیل مرضیه میرزایی پور و زهرا مهوشیان رتبه ممتاز این مسابقات را از آن خود کردند.

حسینی با اشاره به اینکه در رشته دعا خوانی سیده وحیده بحر العلوم طباطبایی مقام اول این مسابقات را از آن خود کرد، اظهار کرد:در رشته قرائت تحقیق و در رشته حفظ 10 جزء به ترتیب راحله اسکندری و منیره حسین زاده رتبه ممتاز این مسابقات را کسب کردند.

وی افزود: در رشته حفظ 20 جزء حلیمه شوشتری رتبه عالی را کسب کرد و در رشته حفظ کل سمانه محروقی از سوی برگزار کنندگان این مسابقات شایسته تقدیر شد.

حسینی گفت: مراسم استقبال از نمایندگان شایسته این مسابقات در بخش بانوان شب گذشته با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اوقاف استان در محل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

 گفتنی است مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف با حضور نخبگان قرآنی سراسر کشور از 25 مهر لغایت 6 آبان در مجمتع فرهنگی، تفریحی زیبا کنار استان گیلان برگزار شد.

 

کسب 15 مقام برتر توسط نخبگان قرآنی استان در مسابقات سراسری قرآن کریم

نخبگان قرآنی استان در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان گیلان 15 مقام برتر این مسابقات را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در رشته قرائت ترتیل مرضیه میرزایی پور و زهرا مهوشیان رتبه ممتاز این مسابقات را از آن خود کردند.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در بخش آقایان 34 متسابق به این مسابقات اعزام شد، تصریح کرد: در این مسابقات 8 نماینده شایسته خراسان رضوی توانستند مقام های برتر این مسابقات را از آن خود کنند.

 وی تصریح کرد: در رشته قرائت حامد علیزاده و امیر لعل اول رتبه ممتاز این مسابقات را کسب کردند.

حسینی اظهار کرد: در رشته حفظ کل رضا گلشاهی رتبه ممتاز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی نیا،محمدرضا جاهدی نیا رتبه عالی این مسابقات را ازآن خود کردند.

 مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف استان با اشاره به اینکه مسابقات بخش آقایان از 25 لغایت یکم آبان ماه برگزار شد، گفت: احسان محمدی و سیدحجت ترحمی به ترتیب رتبه های ممتاز و عالی این مسابقات در رشته ترتیل را بدست آوردند.

 وی افزود: حمزه یزدانی فر در رشته ابتهال موفق به کسب مقام پنجمی این مسابقات شد و در طرف ستاد برگزاری این مسابقات تقدیر شد.

 

ثبت دو وقف جدید در مشهد و طرقبه

زوج خیراندیش مشهدی یک قطعه زمین جهت احداث مسجد وقف کردند.

حجت الاسلام محمد ذاکری رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: واقف خیر اندیش محمد رضا اسفیدانی به همراه همسرش رقیه رحمانی یک قطعه زمین به مساحت 150 متر مربع را وقف کردند.

وی نیت این زوج را از ثبت موقوفه مذکور را احداث مسجد به نام صاحب الزمان(عج) و انجام فعالیت های فرهنگی ، مذهبی و قرآنی عنوان کرد.

حجت الاسلام ذاکری افزود: ارزش این موقوفه که عام و انتفاعی نیز می باشد 600 میلیون ریال برآورد شده و این قطعه زمین در همت آباد(جاده سیمان)،خیابان شهید غلامی ، جنب حوزه علمیه سید الشهدا (ع) واقع شده است.

گفتنی است این چهل و هفتمین وقف مشهد در سال 95 است.

 

وقف زمین جهت توسعه بقعه متبرکه امامزادگان ناصر و یاسر شهر طرقبه

سیمین کرابی، خیر نیک اندیش یک قطعه زمین به مساحت 6 متر مربع را جهت توسعه بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علهیما السلام وقف کرد.  

وی گفت: اصالتاً اهل سبزوار بوده و ساکن مشهد هستم و در جهت توسعه بقعه متبرکه امامزادگان ناصر و یاسریک قطعه زمینبه مساحت 6 متر زمین به ارزش 120 میلیون ریال را وقف کرد.

کرابی افزود: انگیزه از این عمل خیر در وهله اول جلب رضایت الهی و تشویق فرزندانم به انجام کارهای خیر بوده و امیدوارم این مقدار ناچیز را خداوند به عنوان باقیات الصالحات از من قبول کرده و عزت دنیوی و خیر اخروی را نصیب و روزی من بگرداند.

 

این خیر نیک اندیش ابراز داشت: از آنجایی که به امامزادگان ناصر و یاسر علیهم السلام علاقه وافری داشته و احترام خاصی برای این دو برادر بزرگوار امام رضا (ع) قائل هستم، این مکان شریف را برای مشارکت در سنت حسنه وقف انتخاب کردم.

وی اظهار داشت: از خداوند می خواهم این وقف را ذخیره آخرتم قرار داده و توفیق خرید و وقف مجدد زمین به نیت خود و رفتگانم را به من عطا نماید.

 کرابی خاطرنشان شد: به همه عزیزان و مردم شریف توصیه می کنم به همان میزان که به فکر آبادی دنیای خود و خانواده شان هستند به فکر ذخیره آخرتشان بوده و برای تأمین آتیه معنوی فرزندانشان در حد توانشان وقف کنند./930/303/ب3

 

ارسال نظرات