۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۵۹۹۰۶

دیدار علمای مسلمان ساحل عاج با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، طی دیداری با جمعی از امامان جماعت و علمای شیعه ساحل عاج، بر خدمت به مکتب اهل بیت (ع) تاکید کرد.
ساحل عاج

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، در دیداری با جمعی از امامان جماعت و علمای شیعه ساحل عاج، خدمت به مکتب اهل بیت (ع) را ادامه راه انبیاء و اولیاء علیهم السلام دانسته و حضور در کسوت مبلغین اسلام را منت خداوند تبارک و تعالی بر افراد توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری، بر توجه ویژه ایشان نسبت به مسائل آفریقا تاکید کرد. او همچنین با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، موضوع وحدت را بسیار مهم ارزیابی کرده و از علمای شیعه خواست که در این مسیر قدم بردارند.

در ادامه این مراسم علما و ائمه جماعات شیعه با ارائه گزارشی از وضعیت شیعیان در ساحل عاج، به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت همچنین در دیدار با تعدادی از ائمه جماعات و علمای سنی، تیجانی و صوفیه با اشاره به پیام وحدت بخش انقلاب اسلامی، این مهم را یکی از راههای خنثی کردن نقشه های دشمنان اسلام دانست.

وی با برشمردن سیاست های استعمار در غارت منابع کشورهای آفریقایی، جمهوری اسلامی ایران را حامی و پشتیبان کشورهای محروم و استعمار شده دانست و تاکید کرد که یکی از شعارهای اولیه انقلاب اسلامی کمک به ملتهای محروم و ستمدیده بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین با تشریح پیشرفتها و موفقیت های علمی کشورمان، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام آمادگی کرده است که تجربیات خود را در اختیار دوستان خود قرار دهد.

علما و امامان اهل سنت حاضر در این دیدار نیز جمهوری اسلامی ایران را کشوری بزرگ و قدرتمند و حامی مسلمانان در جهان توصیف کرده و بر لزوم حفظ وحدت میان همه مسلمانان و پرهیز از تفرقه و اختلاف تاکید کردند. ایشان همچنین با ابراز ارادت به اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) برای شرکت در برنامه ها و مناسبت های اسلامی وحدت بخش اعلام آمادگی کردند./982/ب102/ک

ارسال نظرات