۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۵۹۹۲۱
آیت الله طبرسی:

کتاب ابزار مناسبی برای رشد و اعتلای فرهنگی جامعه است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، كتاب را ابزاری مناسب براي رشد و اعتلاي فرهنگ جامعه دانست و گفت: ترويج کتاب و کتابخواني بيشترين نقش را در اصلاح و تغيير رفتار افراد جامعه خواهد داشت.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان کتابخانه های عمومی استان با اشاره به این که اسلام مکتبی است که با کتاب آغاز شد، گفت: پیامبر گرامی اسلام در شرایطی که مردم سرزمین آن زمان در جهالت و گمراهی به سر می برند با کلام الهی مبعوث شد.

وی با بیان این که نزول قرآن كريم به‌عنوان بزرگترين معجزه آن حضرت نيز نشان از اهميت علم و كتاب و كتابخواني در فرهنگ اسلامي دارد، افزود: کتاب به عنوان دوستی است که وجود انسان را رشد و تعالی می دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، كتاب را  ابزاری مناسب براي رشد و اعتلاي فرهنگ جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ترويج کتاب و کتابخواني بيشترين نقش را در اصلاح و تغيير رفتار افراد جامعه خواهد داشت.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از آمار مطالعه در کشور این موضوع را زیبنده جامعه اسلامی نداست و تصریح کرد: جامعه ای همچون ایران اسلامی که هر روز در حال رشد و تعالی در بخش های مختلف است ضرورت دارد میزان توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور تقویت شود.

وی یکی از ضرورت های مهم برای یک جامعه توسعه یافته را آگاهی دانست و با بیان این که این رشد و توسعه  بدون نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی امکان‌پذیر نیست، افزود: نسل جوان برای این که یک آینده روشنی داشته باشد باید با کتاب آشنا شوند، بیشتر بخوانند و بیشتر یاد بگیرند.

آیت الله طبرسی با بیان این که فرهنگ مطالعه باید در یک جامعه فرهنگی به یک ارزش مهم تبدیل شود، تصریح کرد: احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران، رونق علمی و تعالی فرهنگی کشور را در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های نشر و گسترش مبانی دینی در جامعه بهره گیری از ظرفیت کتاب است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی داشته و دارند، افزود: مسؤولان فرهنگی کشور باید دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب خوانی را محقق کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر کتابخوانی به عنوان یک ارزش و فرهنگی در جامعه تبدیل شود نسل جوان جامعه در هر فرصت فراغتی که بدست می آورند به سراغ کتاب می روند، گفت: متأسفانه شرایط امروز جامعه به دلیل پیشرفت تکنولوژی این گونه نیست و نسل جوان کمتر به موضوع کتاب توجه می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از دانش و تحقیق به عنوان یک گنجینه بزرگ برای بشریت یاد کرد و با بیان این که متأسفانه آن طور که شایسته است نسبت به این گنجینه مهم توجه نمی شود، تصریح کرد: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی و مدارس برای هر فردی تبیین شود

وی با بیان این که استفاده صحیح از کتاب موجب کمال و سعادت حقیقی انسان خواهد شد، ادامه داد: برخی کتاب ها می تواند موجب رشد فکری و علمی بشر شود و برخی کتاب های ناسالم نیز می تواند افکار بشریت را منحرف کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جبران عقب ماندگی‌های گذشته و رسیدن به قله های بزرگ دانش و علم تنها به افزایش آگاهی ها و سطح علمی افراد یک ملت محقق می‌شود، افزود: یکی از راه هایی که می تواند کشور را در رسیدن به قله های علمی جهان یاری دهد توجه به کتاب و کتابخوانی است.

امام جمعه ساری، بسیاری از بحران های امروز جامعه بشری را به دلیل بی توجهی جامعه نسبت به کتاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر کتاب به عنوان تغذیه کننده روح انسان به خوبی در جامعه تبیین و نهادینه شود می تواند تأمین کننده بسیاری از نیازهای فردی افراد باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی با پشتوانه فرهنگ حسینی، زهرایی و علوی تحقق یافته و امروز عزت و عظمت دارد، گفت: باید بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت کتاب، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

آیت الله طبرسی از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی یاد کرد و افزود: اگر بتوانیم فرهنگ خود را اصلاح کنیم و در مسیر دین و ارزش های اسلامی سوق دهیم به حتم در دیگر بخش های کشور نیز موافق خواهیم بود./950/202/ب3

 

ارسال نظرات