۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۹۹۵۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

مسؤولان با گره زدن مشکلات به رابطه با آمریکا از مسؤولیت شانه خالی نکنند

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه نباید حل مشکلات کشور را در رابطه با آمریکا جستجو کرد و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد، گفت: چگونه انتظار می رود کشوری که خود در بحران سیاسی و اقتصادی به سر می برد، اخلاق در آن از میان رفته و زیر بار میلیاردها دلار بدهی و در حال اضمحلال است، مشکلات اقتصادی ایران را حل کند.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه اعتقادات و باورهای ملت ایران، اظهار داشت: دشمن از فرهنگ غنی اسلامی که حوزه های علمیه عهده دار ترویج آن است هراسان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ دشمنان در برابر فرهنگ شهادت طلبی تشیع ذلیل و خوار شده اند، ابراز داشت: شیعه فرهنگ شهادت را در مکتب حسینی آموخت و امروز دشمن با شناخت ظرفیت عظیم فرهنگ ایثار و شهادت تلاش دارد تا این فرهنگ را از جامعه اسلامی بگیرد و در حال جنگ علیه این فرهنگ غنی هستند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه در هیچ دوره ای دشمن با تمام قوا و ابزارهای خود علیه اسلام و دیانت وارد مبارزه نشده بود، گفت: اما مسؤولان به جای دفاع و صیانت از فرهنگ غنی اسلامی در برخی موارد با دشمن هم صدا شده اند و در مقابل ارزشها ایستادگی می کنند.

وی فرهنگ را به مانند هوایی دانست که انسان در آن تنفس می کند، افزود: پی بردن به اوضاع نابسامان فرهنگی در کشور کار سختی نیست با نیم نگاهی به مراکز فرهنگی و عمومی جامعه می توان به راحتی به این موضوع واقف شد که دشمنان توانسته اند در این جنگ علیه فرهنگ اسلامی تا حدودی غالب باشند.

حجت الاسلام انتظاری دین اسلام و فروعات گسترده آن برای حیات انسانی را بهترین فرهنگ و شیوه زیست برای بشریت دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه اساسی است که اجرای دیگر احکام الهی را تضمین می کند، اگر این فریضه در جامعه احیا شود شاهد شکوفایی فرهنگ اسلامی آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید در جامعه با مرتکبان معاصی اجتماعی مقابله شود، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه با منکرات عظیم اجتماعی مبارزه شد و از دریافت کنندگان حقوقهای نجومی تعبیر به ذخایر نظام نشد دیگر شاهد رشد چنین شخصیتهای عامل به منکر و دست درازی به بیت المال مسلمانان نخواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم باید به دنبال دولت و مسؤولانی باشند که به دنبال حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیتها و منابع داخل کشور هستند، برخی گمان داشتند که با مذاکره مشکلات کشور را حل خواهند کرد، گره زدن مشکلات کشور به مذاکرات و رابطه با دشمن اشتباه بزرگی است.

وی با بیان اینکه نباید حل مشکلات کشور را در رابطه با آمریکا جستجو و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد، افزود: چگونه انتظار می رود کشوری که خود در بحران سیاسی و اقتصادی به سر می برد، اخلاق در آن از میان رفته و زیر بار میلیاردها دلار بدهی و در حال اضمحلال است، مشکلات اقتصادی ایران را حل کند./302/854/ب1

ارسال نظرات