۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۶۰۰۲۰
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

طلاب با شیوه های نوین با جوانان ارتباط برقرار کنند

حجت الاسلام حائری ارتباط مردم به ویژه جوانان با روحانیان را، امری مهم دانست و گفت: طلاب باید با شیوه های نوین با جوانان ارتباط پیدا کنند که این مسأله نیاز به مطالعه و برنامه ریزی دارد.
حجت الاسلام حائری جلسه امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، ساعاتی پیش به همراه جمعی از مسؤولان و معاونان این مرکز با حضور در مدارس حضرت مهدی(عج) با مدیر و اساتید این مدرسه دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در این دیدار، با اشاره به پیشگام بودن حوزه علمیه حضرت مهدی (عج) ابراز داشت: علما و شخصیت های بزرگ از این مدرسه به عنوان الگو یاد می کنند و این مدرسه علمیه در بسیاری از امور، جزء پیشگامان حوزه است.

وی ارتباط مردم به ویژه جوانان با روحانیان را، امری مهم دانست و اظهار داشت: طلاب باید با شیوه های نوین با جوانان ارتباط پیدا کنند که این مسأله نیاز به مطالعه و برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام حائری با ضروری دانستن حضور طلاب در شهرستان ها و مناطق محروم، اظهار داشت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که طلاب در اوقات فراغت و تابستان به شهرستان ها و روستاهای خود مهاجرت کنند تا معضل کمبود روحانی و مبلغ در شهرستان ها و روستاها حل شود.

وی استفاده از ظرفیت های داخلی حوزه برای رفع مشکلات موجود را راه حلی سازنده دانست و ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات حدود  600 نفر بیمار خاص در حوزه علمیه خراسان وجود دارد که می توان با برنامه ریزی از ظرفیت های طلاب برای رسیدگی و حمایت از این قشر، گامهای مثبتی برداشت.

تربیت طلبه کارآمد متناسب با نیاز روز، چشم انداز حوزه علمیه حضرت مهدی

در ادامه حجت الاسلام محمد جواد نظافت یزدی مدیر مدارس حضرت مهدی (عج) با اشاره به تعاملات سازنده با مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، ابراز داشت: ارتباط و تعامل با مرکز خدمات می تواند در رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به طلاب راهگشا باشد.

وی به بخش های مختلف مدارس حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: چشم انداز ما در حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) تربیت طلبه کارآمد متناسب با نیاز روز است، به همین خاطر در زمینه های مختلف پژوهشی و تولید محتوا، ایجاد بستر آموزش های مجازی، برگزاری دوره های آموزش مکالمه زبان عربی و انگلیسی و ... در حال گسترش این فعالیت ها هستیم.

توجه به مباحث فرهنگی، اولویت های مدارس حضرت مهدی

مدیر مدارس حضرت مهدی (عج) توجه به مباحث فرهنگی را از اولویت های مدرسه حضرت مهدی(عج) دانست و ادامه داد: چشم انداز و هدف ما رسیدن به مجتمع بزرگی است که قلب تپنده آن حوزه و با رویکردی اجتماعی و فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت کند.

خاطر نشان می شود، بازدید از بخش های مختلف این  مدرسه، پایان بخش این دیدار چند ساعته بود./201/859/ب1

ارسال نظرات