۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۰۵۰
استاد مشاوره حوزه علمیه:

استفاده از منابع مشاوره در صورتی که با فرهنگ دینی در تعارض نباشد مشکلی ندارد

حجت الاسلام احسان تبار گفت: استفاده از کتاب های مشاوره و روانشناسی غربی در صورتی که از اعتقادات و آداب آنها در سبک زندگی ایرانی اسلامی خلل ایجاد نکند، مشکلی ندارد بلکه در مواردی لازم است.
دوره آشنايي با مهارت مشاوره و راهنمايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محسن احسان تبار استاد مشاوره حوزه علیمه قم در جلسه مشاوره که صبح امروز در مدرسه اخوند برگزار شد با اشاره به جایگاه بحث منطقی در خانواده اظهار داشت: بحث منطقی در خانواده باید برای برطرف کردن مشکلات نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به برطرف کردن مشکلات در خانواده گفت: نکوهش در برابر شکایت یکی از عوامل بروز مشکل در زندگی است که زوجین به جای انتقاد از رفتار شخص به خود شخص حمله ور می شوند.

استاد حوزه علمیه وجود تحقیر را دلیل اختلافات در جامعه دانست و افزود: تفاوت بین تحقیر و نکوهش این است که در تحقیر نیت صدمه و جراحت روانی و توهین، خصومت، تمسخر و استهزاء علائم تحقیر است.

حجت الاسلام احسان نیا گفت: همکاری نکردن در خانواده یکی از مشکلات رایج در خانواده است و این در زمانی است که زوجین به حالتی می رسند که نسبت به یکدیگر حس ایثار را از دست می دهند.

وی ابراز داشت: فقدان رهبری موثر و تصمیم گیری  که رهبری کلان بر عهده مردم خانواده و رهبری جزیی قابل تقسیم در خانواده است که در زندگی ائمه(ع) کاملا این امر مشهود است.

استاد مشاور حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اگر همسران نسبت به نظام ارزشی شان خشک و متعصب باشند تفاوت های موجود در نگرش ها، اعتقادات و انتظارات ممکن است باعث تعامل و تصمیم های نامناسب شود.

وی افزود: قایده های متفاوت درباره نقش های جنسیتی موجود است و هنگامی که درک همسران از وظائف خود و همسرشان متفاوت باشد ممکن است سبب ایجاد اختلافاتی در خانواده شود.

حجت الاسلام احسان نیا در پایان ابراز داشت: استفاده از کتاب های مشاوره و روانشناسی غربی در صورتی که از اعتقادات و آداب آنها در سبک زندگی ایرانی اسلام خلل ایجاد نکند، مشکلی ندارد بلکه در مواردی لازم است./202/979/ب1

ارسال نظرات