۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۴۶۰۰۷۵
استاد حوزه علمیه:

فضای مجازی سوغات شوم غرب و عامل فروپاشی خانواده های ایرانی است

مدرس حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نباید فراموش کرد که فضای مجازی یکی از خطرناک ترین راه های نفوذ دشمن است، گفت: فضای مجازی، سوغات شوم غرب و عامل فروپاشی خانواده‌های ایرانی است.
فضای مجازی

حجت الاسلام جلیل درویشی استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن بررسی آسیب شناسی فضای مجازی و تاثیرات این فضا در خانواده ها، گفت: امروزه فضای مجازی یکی از پرطرفدارترین و شلوغ ترین فضائی است که هر لحظه از آن میلیونها نفر استفاده می کنند و تعداد زیادی به این سمت و سو گرایش پیدا کرده و با پیشرفت تکنولوژی در زندگی بشر، زندگی اجتماعی انسانها تحت تاثیر این پدیده  قرار گرفت و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

وی به عوامل موثر فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه استفاده بهینه از فضای مجازی می تواند موجب تحول افکار و اندیشه جوانان نیز شود افزود: اگر بتوانیم به نحو مهم و مطلوبی از فضای مجازی استفاده و مدیریت کنیم می تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در بین جوانان و سایر فرهنگ ها شود.
 
مدرس حوزه همچنین با اشاره به تاثیرات منفی فضای مجازی در زندگی افراد تصریح‌ کرد: استفاده ناسالم از این فضا، زندگی های نسل امروزی را تبدیل به زندگی مجازی و مختل کرده است به گونه های که خیلی ها احساس می کنند زندگی بدون حضور در این فضا، خالی از احساسات و عواطف انسانی است و فایده ای ندارد، گرچه این فضا تاثیرات منفی بر روابط خانواده ها ایجاد کرده است.
 
حجت الاسلام درویشی به اهداف دشمنان از این فضا برای ضربه زدن به افکار و اندیشه جوانان انقلابی اشاره و تصریح کرد: نباید فراموش کرد که فضای مجازی یکی از خطرناک ترین راه های نفوذ دشمن است و هدف آنان تغییر نگرش افکار عمومی و فرهنگ ها است تا فرهنگ ها را مخدوش و فرهنگ خودی را جایگزین دیگر فرهنگ ها کنند و در این راستا متاسفانه تا حدودی در جهان سوم نیز موفق بودند و حتی در کشور ما مشکلاتی از این ناحیه به زندگی اجتماعی و فردی خانواده ها وارد شده و چالشهایی را بوجود آورده است که بعضا غیر قابل جبران است.

وی در ادامه به مشکلات خانواده هایی که از این فضا دچار گرفتاری هایی از جمله بزهکاری، طلاق، خود کشی، فاصله گرفتن از بایدهای دینی شده اند اشاره کرد و افزود: امروز فضای مجازی به یک معضل خانمانسوز و تبدیل به یک اعتیاد شده است، افزایش مجرمین و هزاران چالشهای دیگر امروز از فضای مجازی نشات گرفته است و جوانان بیشترین قشری هستند که در این فضا متحمل ضربات سخت اجتماعی شدند.

حجت الاسلام درویشی به جا آوردن صله رحم را از سنت های اسلام برشمرد و افزود:صله رحم موجب سلامتی و افزایش رزق، زیادی عمر و از بین بردن فقر می شود اما متاسفانه خانواده های امروزی به جای دور هم نشستن و به جا آوردن صله رحم، همه افکار خود را صرف فضای مجازی می کنند.

مدرس حوزه با بیان اینکه باید همه دستگاههای دولتی، غیر دولتی و فرهنگی  بسیج شوند و برای فضای ایجاد شده چاره اندیشی کنند اظهار داشت: حتی المقدور باید آنانی که دل در گرو این مسائل دارند، فضای ایجاد شده را مدیریت کنند و با برنامه ریزیی مناسب و مدون در راستای نیاز جوانان برنامه های مفید در این فضا ایجاد کنند تا بتوان آسیب های این بخش را کمتر کرد، گرچه از بین بردن و جلوگیری از آن کار بسیار مشکلی است.

وی در پایان به نقش روحانیت در این فضا اشاره کرد و بیان‌داشت: فضای مجازی می تواند در حوزه تبلیغ دینی برای مبارزه با نقشه ها و شبهات دین زدایی موثر واقع شود گرچه تحفه خوبی برای کشورهای اسلامی نیست و همه این مسائل سوغات شوم غرب برای از بین بردن هویت خانوادگی، اندیشه های دینی و انقلابی جوانان کشورهای اسلامی است اما حضور روحانیان در فضای مجازی برای پاسخ گویی به شبهات دینی بسیار مفید و موثر خواهد بود./302/851/ب1

ارسال نظرات