۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۰۲۹۹
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران:

پژوهش لازمه حیات علمی هر طلبه است

حجت الاسلام فاضل با اشاره به ضرورت توجه به امور پژوهشی در سطح مدارس علمیه و جدی گرفتن این مسأله از سوی طلاب، گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه پژوهشی در سطح مدارس علمیه مازندران، در صدد برنامه ریزی برای افزایش سطح کیفی و کمی آثار ارائه شده به دبیرخانه دومین دوره جشنواره علامه حلی مازندران هستیم.
محمد صادق فاضل

حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به اهمیت کار پژوهشی در حوزه های علمیه، گفت: جشنواره علامه حلی فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه و رشد کارهای پژوهشی در حوزه های علمیه است.

وی افزود: براساس تصمیم دبیرخانه جشنواره علامه حلی مازندران ارزیابی اجمالی آثار هر مدرسه بر عهده خود آن مدرسه گذاشته خواهد شد که بزرگترین نتیجه آن ایجاد یک دبیرخانه ویژه در هر مدرسه علمیه است.

مسؤول پژوهشگاه فقهی حوزه علمیه بابل از راه اندازی کارگاه های آموزشی در زمینه تحقیق در سطح مدارس مازندران خبر داد و اظهار داشت: با برپایی کارگاه های پژوهشی در مدارس علمیه استان، آموزش ساختار مقاله و شیوه ارزیابی اثر پژوهشی برای طلاب مدارس علمیه استان تشریح می شود و با تعیین یک استاد در هر مدرسه، امور پژوهشی ویژه جشنواره و کمک به ارتقای سطح مقالات و آثار پژوهشی بر عهده آن استاد خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه اخیر مدیران مدارس علمیه استان و تشریح فعالیتهای ویژه دومین دوره جشنواره علامه حلی مازندران، تأکید کرد: پژوهش لازمه حیات علمی هر طلبه است و بر هر طلبه لازم است پژوهش را به عنوان یک فن فرا بگیرد و مدارس نیز زمینه های لازم را برای این کار فراهم کنند.

حجت الاسلام فاضل رویکرد جشنواره علامه حلی را برای ایجاد انگیزه در جهت پژوهش های کاربردی بیان کرد و افزود: پژوهش در حوزه های تبلیغ و مدیریت نیز کاربرد ویژه دارد زیرا یک مبلغ برای بیان حرفهای جدید نیازمند یک کارپژوهشی در میان آیات و روایات است.

وی ادامه داد: در نخستین دوره جشنواره علامه حلی بیش از هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از بررسی های صورت گرفته، 38 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران از برنامه ریزی برای افزایش کیفی و کمی آثار ارائه شده به این جشنواره خبر داد و گفت: تبلیغ محیطی و نصب بنر و پوستر پیرامون ضرورت پژوهش در مدارس علمیه، برگزاری جلسات سخنرانی پیرامون ضرورت پژوهش، برگزاری نشستهای علمی در قالب مناظره برای ترویج و آموزش پژوهش، برگزاری مسابقات خاطره نویسی برای مأنوس شدن طلاب با نوشتن، ساده جلوه دادن پژوهش از جمله برنامه های این دبیرخانه برای ترغیب طلاب برای امور پژوهشی است.

وی افزود: ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در مدارس علمیه استان وجود دارد و افزایش رغبت طلاب و توجه به امور پژوهشی آینده خوبی را در این مسیر ترسیم می کند.

گفتنی است، در جلسه اخیر شورای جشنواره علامه حلی استان مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل به عنوان دبیر دومین جشنواره علامه حلی (ره) انتخاب شد./1313/302/ب2

ارسال نظرات