۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۶۰۴۱۴
رییس شورای اسلامی استان اصفهان:

دولتمردان به توان مردم اعتماد کنند/ دخالت دولت در امور محلی شوراها را ناکارآمد می‌کند

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بهترین راهکار برای جبران سوء مدیریتها و تداخل امور در اداره کشور و جلوگیری از آسیبهای بیشتر در این زمینه به مردم، تقویت مدیریتهای محلی است، باید به مردم اعتماد و بر اساس اصول متعالی انقلاب از توان و فکر آنها استفاده کنیم.
شورا-شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عبدالله کیانی امشب در جلسه شورای اسلامی شهرستان شهرضا عنوان کرد: یکی از موفقترین تجارب اداره امور در جهان، واگذاری امور به مردم و دخالت دادن آنها در جریان کارها است، زیرا افزایش میزان مشارکت مردم در اداره امور یک اجبار و ضرورت غیر قابل انکار برای حرکت جامعه به سوی پیشرفت و رفاه است.

وی اظهار کرد: سطح مشارکت مردم در امور محلی رابطه‌ای بسیار نزدیک و مستقیم با میزان توسعه یافتگی دارد بنابراین اصل شورا در همه جهان پذیرفته شده است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در ایران نهاد شوراها شکل گرفته و در مسیر رشد و تعالی خود به پیش می‌رود اما مشکل اساسی در مسیر فعالیت شوراها عدم تفکیک وظایف محلی و ملی بین دولت و شوراها است.

کیانی ادامه داد: در نظام مدیریت و برنامه ریزی ایران سطح تصمیم گیری و مدیریت محلی وجود ندارد بنابراین توان دولت باید از امور محلی جدا شود تا بتواند به امور ملی و بین المللی توجه کند، این مسئله با توجه به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ضرورت بیشتری دارد.

وی اذعان کرد: با توجه به اعمال تحریمهای ظالمانه و متأسفانه سوء مدیریت در امور، لازم است مجلس محلی بر اساس مبانی اصیل انقلابی شکل گرفته و با تفکیک بین امور داخلی و ملی و بین المللی در جریان اداره امور به مردم اعتماد و تکیه شود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: بهترین راهکار برای جبران سوء مدیریتها و تداخل امور در اداره کشور و جلوگیری از آسیبهای بیشتر در این زمینه به مردم، تقویت مدیریتهای محلی است، باید به مردم اعتماد و بر اساس اصول متعالی انقلاب از توان و فکر آنها استفاده کنیم.

کیانی اظهار کرد: تقویت مدیریت محلی در کشور نیازمند انتخاب اعضای کاردان، انقلابی و با روحیه جهادی در خدمت به مردم، افزایش سطح ضمانت اجرای مصوبات شوراها و همچنین اصلاح ساختارهای اداری و تشکیلاتی و تأمین منابع مالی در اجرای تصمیمات نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی است.

وی گفت: با توجه به تدوین قانون برنامه پنجم توسعه لازم است در این سند توجه ویژه‌ای به این نهاد که مورد عنایت امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی است، بشود؛ برای احیای مدیریت یکپارچه شهری در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه تأکید شده بود، اما متأسفانه این مسأله در برنامه پنجم توسعه مورد غفلت واقع شده بود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: همه باید توجه داشته باشند که اصل و اساس انقلاب بر خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم است بنابراین مدیران ارشد کشور باید با روحیه انقلابی و تعهد به مبانی و آرمانهای انقلاب، زمینه این خدمت رسانی را نیز فراهم کنند، از سال 62 استقلال مالی شهرداریها در قالب قانون شهرداریها به تصویب رسید اما در همان قانون مقرر شده بود که وزارت کشور پس از گذشت 6 ماه منابع درآمد پایداری را برای شهرداریها تدوین و ابلاغ کند اما پس از گذشت  بیش از 30 سال از آن مصوبه هنوز این مسأله اجرا نشده است.

کیانی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 70 میلیون لیتر بنزین به فروش می‌رسد که 10 درصد از این میزان سهم شهرداریها است اما در عمل آنچه که به حساب شهرداریها واریز می‌شود بسیار کمتر از این مقدار است، مسؤولان باید توجه کنند که اینگونه اقدامات روند خدمت رسانی به مردم به عنوان ولی نعمت اصلی انقلاب را کند و با اشکال مواجه می‌کند./202/868/ب1

ارسال نظرات