۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۶۰۴۲۱

اجرای طرح پایش سلامت در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه از اجرای طرح پایش سلامت خبر داد و گفت: بر اساس این طرح برای هر طلبه ای یک پرونده سلامت در حوزه ایجاد شده و سلامتی طلاب بر اساس این پرونده سنجیده و برنامه ریزی می شود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ارجمندی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه ظهر امروز در درس اخلاق، اظهار داشت: یکی از رسالتهای اصلی پیامبران الهی(ع) گشودن زنجیر مشکلات از پای مردم جامعه است.

وی افزود: بر این اساس مدیران حوزه های علمیه موظفند با شناسایی زنجیرها و مانعهای آموزشی گره و مشکلات را از پای اعضا مجموعه مدیریتی خود و طلاب باز کنند، چرا که آنان ادامه دهنده راه انبیا(ع) هستند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه لازمه رسیدن یک انسان به قله های موفقیت را رفع موانع دانست تا افراد با فراغ بال و طیب خاطر در مسیر رشد و تکامل خود پرواز کرده و اوج بگیرند.

وی از اجرای طرح پایش سلامت در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: بر اساس این طرح برای هر طلبه ای یک پرونده سلامت در حوزه ایجاد شده و سلامتی طلاب بر  اساس این پرونده سنجیده و برنامه ریزی می شود، چون برای پیشرفت طلاب، باید مزاج شناسی شده و سلامت آنان ارزیابی شود.

حجت الاسلام ارجمندی به اهمیت تغذیه در علم آموزی طلاب اشاره و تصریح کرد: با استفاده از طب سنتی و پزشکی روز  تغذیه طلاب باید اصلاح شود.

وی به ضرورت انتقاد پذیری اساتید و مدیران مدارس علیمه تاکید کرد و خواستار شد: اجاره دهید طلبه هر انتقادی دارد به صراحت مطرح کرده و پاسخ در خور و شایسته ای دریافت کند تا مسئله ای که او را آزار می دهد برطرف شود.

این کارشناس مسائل دینی مسموم کردن فضای تحصیلی مدارس علمیه را با مچ گیریهای بی مورد اشتباه خواند و افزود: نباید در حوزه علمیه به جای ایجاد فضای صمیمیت و اعتماد نیروی گشت پلیس با هدف مچ گیری و کنکاش در رفتار فردی طلاب ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این مسئله که باید برای حل معضلات فعلی جامعه برنامه ریزی کرده و پاسخ داده شود، گفت: گاه کتب زیادی در حوزه نوشته شده است که هیچ فایده ای برای جامعه ندارد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه به ماندگاری کتب شهید مطهری(ره) اشاره و اضافه کرد: ایشان مسائل روز را دریافته و طبق نیاز جامعه کتاب نوشته اند، بنابراین طلبه باید بر اساس نیاز های روز جامعه تحقیق کرده و برای معضلات جواب پیدا کند.

وی ایجاد آمادگی و رغبت در طلاب برای مواجه و حل معضلات امروز جوامع اسلامی و انسانی را وظیفه مدیران مدارس دانست و گفت: ایجاد گروه تبلیغی منسجم در مدارس علمیه در این راستا است.

حجت الاسلام ارجمندی توضیح داد: کارگروهی از طلاب حوزه علمیه راه اندازی می شود که مسائل روز را شناسایی کرده و در مورد آنها مطلب نوشته و در گروه تبلیغی فضای مجازی ارائه و منتشر شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های ما برای طلاب راه اندازی آموزش زبانهای بین المللی در حوزه است؛ زبان انگلیسی، ترکی و عربی.

کارشناس مسائل دینی و مشاور خانواده در پایان گفت: از برنامه های مهمی که بناست در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اجرا شود و جزو ضروریات هست، شناسایی استعدادهای طلاب حوزه علمیه با استفاده از اساتید مجرب است./202/936/ب1

ارسال نظرات