۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۰۴۹۳
تفسیر سوره احزاب (14)؛

تنزل شأن و جایگاه زنان با مبلغ کالاهای خارجی شدن

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در حرم رضوی گفت: از منظر اسلام و قرآن بین زنان و مردان تفاوتی در رسیدن به جایگاه شایسته وجود ندارد در حالی که در سراسر دنیا با استفاده ابزاری از زن برای تبلیغ کالاها در رسانه های جمعی جایگاه زن پایین آمده است.
جلسه تفسیر سوره احزاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در چهاردهمین جلسه تفسیر سوره احزاب در حرم مطهر رضوی تبیین صفات ده گانه زنان و مردان در آیه 36 این سوره پرداخت.

وی افزود: زنان و مردان از نظر جسمی و تواناهایی های جسمی با یکدیگر متفاوتند و در ایفای نقش های اجتماعی نیز با هم فرق دارند اما رسیدن به کمال و جایگاه انسان شایسته با هم یکسان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز در همه دنیا از زن به عنوان ابزاری برای هوی و هوس و تبلیغات کالاهای خود در رسانه ها استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: قرآن و دین اسلام جایگاه زنان را آنقدر برجسته کرده که می توانند همچون مردان به اوج سالک الی الله یعنی «حیات طیبه» برسند، البته شرط رسیدن به آن برای هر دو یکسان و آن «ایمان» و «عمل صالح» است.

وی ضمن تلاوت آیه 36 «إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاكِرِينَ اللَّهَ كَثِيرًا وَالذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا» عنوان کرد: دلیل جدا خطاب واقع شدن مسلمانان و مؤمنان اینست که درجه مؤمن از مسلمان بالاتر است، مسلمان به طور زبانی شهادتین را به زبان آورده و اسلام را پذیرفته است، مؤمن با تمام اعضاء، جوارح و جوانح دین اسلام را پذیرفته و رفتار او کاملا متجلی است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زنان و مردان سالک الی الله کسانی هستند که روزه می گیرند، صدقه می دهند، با خضوع و خشوع تمام مطیع خدای متعال هستند، صبور و شکیبا هستند.

وی افزود: صبر از مهم ترین نکاتی است که انسان را به کمال و جایگاه انسان شایسته می رساند، حضرت علی اکبر(ع) به عنوان نمونه ای از صابرین و حضرت زینب کبری(س) مصداقی از صابرات در کربلا هستند که جلوه صبر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: زنان و مردانی که صدیق باشند؛ در اندیشه، گفتار، اراده و عمل صداقت و راستی دارند، در تمام عرصه های زندگی شخصیتی واحد دارند همه ابعاد زندگی آنها جلوه صدق دارد.

وی تصریح کرد: پاک دامنی و فراوانی یاد خدا از دیگر صفاتی است که انسان را به کمال می رساند، پاک دامنی شامل زبان، شکم و شهوت می شود، انسان های سالک الی الله در تمام عرصه های زندگی به یاد خدا هستند.

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: نماز انسان سالک اثر بخش است و او را از فحشاء و منکرات باز می دارد .

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: خداوند آمرزش و پاداشى بزرگ برای افراد سالک الله فراهم ساخته است، برای رسیدن به کمال و سالک الی الله شدن زن یا مرد بودن فرقی ندارد یا اینکه افراد در چه جایگاه اجتماعی قرار داشته باشند./1308/202/ب3

 

ارسال نظرات