۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۶۰۵۶۷

واکنش تشکیلات خودگردان و حماس به انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس در موضع گیری هایی جداگانه به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.
حماس و تشکیلات خودگردان

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حماس اعلام کرد با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا منتظر تغییرات زیادی در قبال فلسطین نیست.

«سامی ابوزهری» افزود: ملت فلسطین به تغییر سیاست آمریکا با تغییر رییس‌جمهوری در این کشور تکیه نمی کند زیرا سیاست این کشور در قبال فلسطین، یک سیاست ثابت و  جانبدارانه (از رژیم صهیونیستی) است.

وی افزود: امیدواریم رییس‌جمهور جدید آمریکا به تعدیل این سیاست در قبال فلسطین بپردازد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان نیز در این رابطه اعلام کرد این تشکیلات برای تعامل با «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور جدید آمریکا بر اساس راه حل دو دولتی آماده است.

به نوشته فارس، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فسلطین «ساف» و مسؤول مذاکرات تشکیلات خودگران نیز در پاسخ به سوالی درباره بیم فلسطینی‌ها از مواضع «دونالد ترامپ» به شبکه خبری العربیه گفت: «ترامپِ قبل از انتخابات، ترامپِ بعد از انتخابات نخواهد بود زیرا ایالات متحده آمریکا، کشور (مبتنی بر قدرت) نهادهای (سیاسی) است و این منافع آمریکاست که سیاست خارجی این کشور را ترسیم می‌کند».

وی افزود همه جامعه جهانی بر ضرورت به تحقق راه حل دو دولتی اجماع دارند، جز رژیم صهیونیستی./847/ب102/د

ارسال نظرات