۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۵۸۱

اعتراض نهادهای حقوق بشری مغرب به برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی

برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در محل برگزاری بیست و دومین نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی ( کاپ 22) در «رباط» پایتخت مغرب خشم نهادهای حقوق بشری این کشور را برانگیخت
پرچم رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، نهادهای حقوق بشری مغرب با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن هرگونه تلاش برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مغرب، به این اقدام برگزارکنندگان این نشست بین المللی اعتراض شدید کردند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از فعالان سیاسی و اجتماعی کشور با تجمع مقابل ساختمان پارلمان این کشور٬ ضمن محکومیت شدید این اقدام نسنجیده، بر ضرورت برخورد جدی با این گونه اقدام ها تاکید کردند.

براساس این گزارش رسانه‌های مغربی به نقل از یک منبع رسمی در این کشور اعلام کرده بودند که فعالیت‌های اجلاس مذکور به صورت کامل از سوی سازمان ملل برنامه‌ریزی شده بود و ارتباطی با مغرب ندارد.

این در حالی است که 'جمعیت ملی کار برای فلسطینیان' که از گروه های مختلف مغربی تشکیل شده است ٬با اعتراض به این موضوع اعلام کرده بود که برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در مغرب٬سوء استفاده از ملت مغرب و تحقیر آنها در داخل خاک کشورشان است.

بیست و دومین نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی ( کاپ 22) روزدوشنبه 17 آبان ماه رسما در رباط پایتخت مغرب آغاز به کار کرد.

به نوشته ایرنا، این نشست جهانی با هدف کمک به حل چالش های مربوط به گرمایش زمین، تغییرات آب و هوایی و راهکارهای علمی و اجرایی برای تحقق مصوبات مطرح شده در نشست پاریس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بیش از دو هزار نماینده از نهادهای بین المللی و منطقه ای نظیر سازمان ملل متحد، سازمان اتحادیه آفریقا، بانک آفریقایی توسعه و کمیسیون اتحادیه آفریقا در این نشست حضور فعال داشتند./847/ب102/د

ارسال نظرات