۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۶۱۶
آیت الله ری شهری:

منتظران ظهور فضیلت بالاتری نسبت به دیگر مسلمانان دارند

آیت الله ری شهری گفت: خداوند متعال به منتظران واقعی عقل و معرفتی داده تا به وجود امام عصر ایمان داشته باشند به همین سبب در روایات متعددی آنان افضل از دیگر مسلمانان معرفی می‌شوند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در درس تفسیر آیه سوم سوره بقره که در همین آستان برگزار شد، گفت: ایمان به غیب از ویژگیهای متقین است.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه غیب به دو صورت مطلق و نسبی در قرآن بیان شده است، اظهار داشت: غیب مطلق تنها مختص خداوند متعال است ولی غیب نسبی مانند وحی، ایمان به پیامبران گذشته بخصوص پیامبر اکرم(ص)، رویدادها و اتفاقهایی که در گذشته به وقوع پیوسته، بهشت و معاد همه و همه از امور غیبی هستند که انسان مومن بدان اعتقاد دارد.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: هیچ انسان و موجودی ذات خداوند متعال را نمی‌تواند ببیند در همین زمینه امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: خداوند غیب نیست بلکه در مقابل چشم باطنی انسانهای با تقوا حاضر است و درک می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه ایمان به پیامبر اکرم(ص) باید همراه با اعتقاد به ظهور پیامبران پیشین باشد، گفت: شیخ صدوق فرمودند: اعتقاد به خداوند متعال، کتابهای آسمانی و پیامبران الهی همگی بیانگر ایمان به غیب است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: مومنان دوران آخر زمان برادران من هستند و این در حالی بود که یاران خود را اصحاب خطاب می‌کردند زیرا اصحاب وجود پیامبر را درک کرده و به ایشان ایمان داشتند اما مومنان و متقیان در دوران آخر زمان ایشان را ندیده به رسالتش ایمان دارند و از اوامر و نواهی پیامبر(ص) اطاعت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: در دوران آخر زمان حفظ دین همانند نگه داشتن آتش در کف دست است و با همه وجود در صیانت از اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: انسانهایی که به وجود مبارک امام زمان(عج) اعتقاد دارند مصداق بارز ایمان به غیب هستند آنان معتقد هستند که روزی به فرمان الهی امام عصر(عج) ظهور و جهان را به معنای واقعی کلمه پر از عدل و داد خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند متعال به منتظران واقعی آن امام همام عقل و معرفتی داده است که به حضور ایشان معتقد هستند به همین سبب در روایات متعددی آنان افضل از دیگر مسلمانان معرفی می‌شوند، از دیگر ویژگی آنها آن است که معتقد هستند در عصر غیبت باید مطیع اوامر جانشین امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که به معاد معتقد هستند در اصل به غیب ایمان دارند./813/202/ب3

 

ارسال نظرات