۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۴۶۰۶۳۵
امام جمعه بجنورد:

فساد اداری سبب کاهش اعتماد و اطمینان مردم نسبت به نظام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مفاسد اقتصادی و اداری و مواردی چون حقوقهای نجومی سبب کاهش اعتماد و اطمینان مردم نسبت به نظام شده و امید آنها را از بین می‌برد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان ادارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان استان، با تأکید بر سلامت اداری و مالی مدیران و مسؤولان، اظهار کرد: انسان باید پیش از دیگران خود در اعمال خویش دقت کرده و ببیند فردای قیامت چه پرونده‌ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نحوه سنجش الهی بسیار قوی است به‌گونه‌ای که در روز قیامت از نامه اعمال خود و جزئیات آن تعجب می‌کنیم، ادامه داد: همان‌گونه که امام علی (ع) هم تأکید کرده انسان باید همواره به این موضوع توجه داشته باشد که در زندگی شخصی و دینی چه میزان بدهکار است و درصدد جبران برآید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این مسأله در مورد مدیران و مسؤولان اهمیت مضاعفی دارد، اضافه کرد: نباید در رفتار مدیران روابط به جای ضوابط بنشیند؛ چراکه این موضوع مفاسد دیگری را هم در پی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون فرار مالیاتی یک معضل مهم در کشور است، اظهار کرد: معمولاً دانه‌درشت‌ها راه فرار از قانون را به‌خوبی می‌دانند؛ به همین دلیل یکی از مسؤولیتهای دستگاه‌های مرتبط این است که راههای گریز از قانون را ببندد و از سوی دیگر قوانین دست و پاگیر را اصلاح کند؛ زیرا این دستگاه‌ها در وسط میدان کار و عملیات بوده و خلأهای قانونی و اجرایی را به‌درستی احساس می‌کنند.

وی با تأکید بر شناخت افرادی که از قانون و مالیات فرار می‌کنند و شناخت راه‌های گریز آنها، ادامه داد: همچنین باید قوانینی که از 40 یا 50 سال پیش باقی مانده‌اند اصلاح و به روز شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی برخی قوانین مربوط به 40 یا 50 سال پیش هستند که همچنان بدون اصلاح و در نظر گرفتن شرایط امروز اجرا شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورند.

وی تصریح کرد: البته گاهی تعریف درستی از قانون نبوده و حد و مرز آن مشخص نیست که این‌گونه موارد هم بایستی رفع و اصلاح شوند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: موضوع حقوقهای نجومی بلای بزرگی بود اما برخی سعی داشتند بسیار خونسرد از کنار آن عبور کنند؛ به‌گونه‌ای که یکی از وزرا گفته بود دریافت ماهیانه 100 میلیون تومان، حقوق قابل‌توجهی نیست که برای آن این میزان سر و صدا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مردم وقتی این اخبار را می‌شوند امید آنها از بین رفته و از نظام دلسرد می‌شوند، تصریح کرد: مفاسد اقتصادی و اداری و مواردی چون حقوقهای نجومی سبب کاهش اعتماد و اطمینان مردم نسبت به نظام شده و امید آنها را از بین می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم با عملکرد خود حلقه وصل مردم و نظام باشیم؛ زیرا یکی از وظایف مهم ما اعتمادسازی و نه اعتمادسوزی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است./9314/202/ب3

ارسال نظرات