۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۷۷۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت370 کتابدار در کتابخانه های نهادی و مشارکتی خراسان رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت370 کتابدار در کتابخانه های نهادی و مشارکتی خراسان رضوی خبر داد و گفت: امسال سرانه کتاب نسبت به سال های قبل قابل مقایسه نیست و از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
آیین تجلیل از مقام کتابدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم تجلیل از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی خراسان رضوی امروز 20 آبان در تالار نور مشهد گفت: کتابداری شغلی شریف و دارای جایگاه انسانی است.

وی با بیان اینکه کتاب با روح و اندیشه انسان سر و کار دارد، از این رو کتابداران از جایگاه پراهمیتی برخوردار هستند، اظهار کرد: امروز بیشترین مخاطبان در حوزه فرهنگ جوانان و نوجوانان هستند و در آن میان کتابداران برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مهمترین مسؤولیت را عهده دارند.

وی به فعالیت حدود 370 کتابدار در کتابخانه های نهادی و مشارکتی این استان اشاره کرد و گفت: کتابداران به رغم محدودیتهای مالی موجود در این عرصه از جایگاه رفیعی برخوردارند.

سرابی با بیان اینکه حضور بانوان در شغل کتابداری سبب تقویت فرهنگ و دین شده است، تصریح کرد: باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخاب شهر نیشابور به عنوان پایتخت کتاب جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برگ زرین و سند افتخاری در کارنامه فرهنگی این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این انتخاب بیانگر رشد استان در شاخص های فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی ادامه داد: انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران نشان از رشد استان خراسان رضوی در موضوع کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این بخش دارد.

سرابی با بیان اینکه بیشتر مخاطبان در حوزه فرهنگ جوانان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع کتابداران برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان این اقشار دارای وظیفه بسیار زیادی هستند و باید اقداماتی را در دستور کار قرار داد که فرهنگ مطالعه در میان افراد جامعه نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امسال سرانه کتاب نسبت به سال های قبل قابل مقایسه نیست و از رشد چشمگیری برخوردار بوده است که این رشد را می توان محصول فعالیت کتابخانه های مشارکتی، سیار و فعالیت خیرین کتابخانه ساز در این عرصه تلقی کرد./934/201/ب2

ارسال نظرات