۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۰۸۴۷

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه سفره یک‌روزه خود به تبریز از دانشگاه هنر اسلامی تبریز و خانه استاد شهریار دیدن کرد.
بازدید از دانشگاه هنر اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه سفره یک‌روزه خود به تبریز از پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و آثارخانه جهان اسلام بازدید به عمل آورد و با حضور در بخش‌های مختلف دانشگاه هنر اسلامی از موزه جهان اسلام دیدن کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تجلیل از نقش دانشگاه هنر اسلامی تبریز در شکوفا کردن هنرهای اسلامی، آثار خانه جهان اسلام این مرکز آموزش عالی را جالب و اثرگذار توصیف کرد و گفت: این دانشگاه توانسته موز‌ه‌ای از هنرهای مختلف اسلامی را به شیوه ای جذاب به نمایش بگذارد.

وی همچنین به اتفاق دکترکی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و همراهی سردار نصرتی رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از مرکز نگهداری تربیت و آموزش نجات تبریز بازدید و در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.

مخبر دزفولی در این بازدید مقابله جدی با پدیده خانمان‌سوز اعتیاد در مناطق مختلف کشور را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار داشت: اهتمام مسؤولان آذربایجان شرقی و حمایت شهرداری تبریز در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در پیشگیری از اعتیاد قابل تقدیر است. 

وی با تأکید بر اجرای سیاست‌های پشگیرانه و آموزش همگانی، گفت: اقدامات اساسی در حوزه آسیب‌های اجتماعی تبریز در بحث‌های آموزشی و زیرساختی، با وحدت رویه دستگاه‌های مختلف اجرایی و حمایت‌های شهرداری تبریز، نتایج ارزشمندی را در بر داشته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کلانشهر تبریز در سال‌های اخیر، نقش فعالانه‌ و ارزشمندی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته که از آن‌ جمله می‌توان به ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد و برنامه‌های مستمر آموزشی اشاره کرد، البت نباید فعالیت‌ها تنها در احداث کمپ‌های ترک اعتیاد خلاصه شود.

بنابر این گزارش، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز پس از بازدید از مهد قرآن تبریز به همراه دکتر محمدعلی کی‌نژاد عضو دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز از خانه موزه استاد شهریار بازدید کردند.

وی استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی(شهریار) را نابغه‌ای بی‌همتا در عرصه ادبیات فارسی و ترکی دانست و گفت: تمامی آثار آن شاعر بلندآوازه ایران زمین مایه فخر ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان و تبریز است، بایستی در آثار استاد در تعاملات فرهنگی کشور با دیگر ملل استفاده شود.

همچنین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه پایانی سفر یک روزه خود به استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه صنعتی سهند تبریز حضور یافت و در اختتامیه همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه‌ای در مکتب علامه سیدمحمدحسین طباطبایی سخنرانی کرد./935/203/ب2

 

ارسال نظرات