۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۶۰۸۵۸

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

بررسی عوامل شادابی در اسلام در برنامه «کلیدهای زندگی»، اهمیت دانایی و ارتباط آن با بزرگی در جامعه در برنامه «مهربان باشیم»، بررسی فواید مطالعه در برنامه «صبح روشن»، بررسی برکات انفاق و بخشش در برنامه «شبستان»، تبیین شعار علمدار نهضت حسینی در برنامه «به رنگ خدا» از جمله برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بررسی عوامل شادابی در اسلام  در برنامه «کلیدهای زندگی»، اهمیت دانایی و ارتباط آن با بزرگی در جامعه در  برنامه «مهربان باشیم»، بررسی فواید مطالعه در برنامه «صبح روشن»، بررسی به برکات انفاق و بخشش در برنامه «شبستان»، تبیین شعار شعار علمدار نهضت حسینی در برنامه «به رنگ خدا» از جملبه برنامه‌های  رادیو معارف است.

 

ترویج سبک زندگی اسلامی با کلیدهای زندگی

رادیو معارف در برنامه کلیدهای زندگی از عوامل شادابی در اسلام می‌گوید.

تاکید مقام معظم رهبری نسبت به سبک زندگی اسلامی و اهمیت آن در عصر حاضر برنامه سازان این رادیو  را بر آن داشت که به طراحی و تولید برنامه «کلیدهای زندگی» همت گمارند.

این برنامه که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در پرتو اشاعه آموزه‌های دینی با محوریت کتاب«مفاتیح الحیات» ساخته شده مورخ 21 آبان 95  با کارشناسی حجت الاسلام دکتر ساجدی به بیان عوامل شادابی و شکوفایی در اسلام می‌پردازد

«کلیدهای زندگی» کاری از گروه فرهنگ و جامعه  به تهیه کنندگی سرکار خانم موسوی  روزهای جمعه ساعت 13:20 به روی آنتن می‌رود.

 بزرگی جز به دانایی مپندار

رادیو معارف در برنامه مهربان باشیم از اهمیت دانایی و ارتباط آن با بزرگی در جامعه می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف؛ برنامه «مهربان باشیم» از 22 آبان 95 به مدت یک هفته به تبیین ضربت المثل «بزرگی جز به دانایی مپندار» می‌پردازد.

این برنامه که به بررسی آموزه‌های اخلاقی و معرفتی ضرب‌المثل‌ها اختصاص دارد؛ با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین باقر زاده  به بیان آثار و اهمیت جایگاه دانایی و ارتباط آن با بزرگی در جامعه پرداخته و به تبیین تبعات ناآگاهی افراد در اجتماع خواهد پرداخت.

«مهربان باشیم» کاری از گروه فرهنگ و جامعه به تهیه و سردبیری محمد حسن جلالی و حمید اشتری  و اجرای رضا ملایی شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از رادیو معارف بر روی موج FM ردیف 96 تقدیم مخاطبابان رادیو می‌شود.

فواید مطالعه در صبح روشن

رادیو معارف در آستانه هفته کتاب به تبیین اهمیت کتابخوانی در جامعه می‌پردازد.

 در آستانه هفته کتاب برنامه «صبح روشن» به مدت دو هفته به بحث کتاب و کتاب خوانی می‌پردازد.

در این برنامه خانم دکتر فرهودی ، حجت الاسلام رضا مختاری و محمد اسفندیاری به مباحثی همچون اهمیت کتابخوانی،ضرورت و فواید کتاب و کتابخوانی و علل بی رقبتی به مطالعه در جامعه خواهند پرداخت.

برنامه زنده صبحگاهی «صبح روشن» کاری از گروه فرهنگ و جامعه به سردبیری و تهیه کنندگی محمد حسن جلالی و گویندگی نرجس فروغی روزهای شنبه تا دوشنبه از ساعت 9:00 تقدیم خانواده‌ها و شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.

علاقمندان به دریافت این برنامه می‌توانند به صفحه اختصاصی برنامه «صبح روشن» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

بخشش در شبستان رادیو معارف

 جنگ شبانه شبستان در هفته پیش رو به برکات انفاق و بخشش می‌پردازد.

این برنامه که که با هدف بیان فضائل شب، مناجات شبانه و ایجاد فضای نشاط معنوی طراحی و تولید شده است با کارشناسی حجت الاسلام سعیدی از 22 آبان 95 به تبیین موضوعاتی همچون انفاق ارزشمند از منظر آموزه‌های دینی و  آداب بخشش در جامعه خواهد پرداخت.

«شبستان» کاری از گروه فرهنگ و جامعه به تهیه و سردبیری محمد حسن جلالی و اجرای سید حمید حسینی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 تقدیم شب زنده داران معارف جو می‌شود.

شعار علمدار نهضت حسینی در رادیو معارف

به رنگ خدا  در آستانه اربعین حسینی با موضوع «حمایت همه جانبه از دین» به روی آنتن می‌رود.

در آستانه پیاده روی میلیونی اربعین حسینی برنامه «به رنگ خدا» با موضوع حمایت همه جانبه از دین ومحوریت شعار«انی احامی ابداً عن دینی» به روی آنتن می‌رود.

شعار اربعین 95 یکی از  شعارهای حماسی و برگرفته از آموزه‌های والای نهضت عاشورا، از سخنان بزرگ سردار این حماسه و نهضت بزرگ حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در روز عاشورا انتخاب شده است.

لازم به ذکر است شعار منتخب حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در روز عاشورا «انی احامی  ابداً عن دینی» (هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت) بوده است.

«به رنگ خدا» کاری از گروه قرآن و اهل بیت علیهم السلام کارشناسی حجت الاسلام محمود اباذری، سردبیری و تهیه کنندگی محمد حسین پور و  اجرای  رضا حبیبی از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:10 به روی آنتن می‌رود./998/203ب2

ارسال نظرات