۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۰۹۱۸
اندونزی:

اسلام ستیزی تنها شعار دوران مبازرات انتخاباتی ترامپ بود

سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی، حرکت ها و شعارهای ضد مسلمانان 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری منتخب آمریکا را در حد شعار انتخاباتی در دوران تبلیغات دانست.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، 'آرماناتا نصیر' سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی اظهار اطیمنان کرد که آمریکا کشوری خواهد بود که تحمل مذهبی، تکثرگرایی و اصول دموکراسی را مورد احترام قرار می دهد.

به نوشته روز جمعه تارنمای شبکه خبر آسیا، وی با این عنوان که 'ترامپ' در مقابل اندونزیایی هایی که در آمریکا زندگی می کنند، رفتار عقلانی خواهد داشت، افزود: ما باید سیاست های رییس جمهوری منتخب آمریکا را مشاهده کنیم.

این مقام وزارت امور خارجه اندونزی در حالی به ارائه دیدگاه های خود پرداخت که پیروزی 'دونالد ترامپ' باعث افزایش برخی نگرانی ها نسبت به اظهارات وی علیه مسلمانان شده است.

'ترامپ' که از حزب جمهوریخواه آمریکا به قدرت رسیده است، پیش از این اعلام کرده بود که مانع سفر مسلمانان به آمریکا می شود.

برخی گزارش های نشان می دهد به عقیده برخی از فعالان مذهبی اندونزی، انتخاب 'ترامپ' به عنوان رییس جمهوری آمریکا می تواند باعث افزایش تنش ها بین آمریکا و جهان اسلام شود. دیدگاهی که بسیاری از تحلیلگران نیز به آن اشاره کرده اند.

به نوشته ایرنا، از جمله این تحلیلگران می توان به 'سیساوانتو' تحلیلگر مرکز مطالعات سیاسی در موسسه علوم اندونزی (لیپی) اشاره کرد که معتقد است شعارهای ضد اسلامی ترامپ پیامدهای خوبی برای اندونزی ندارد و می تواند روابط دو کشور را با تنش مواجه کند.

وی گفت که دولت آمریکا باید این موضوع را در نظر داشته باشد و ما امیدواریم که مشاوران 'ترامپ' با راهنمایی های خود وی را به توسعه روابط پیش از اینکه شعارهای ضد اسلامی به موضوع دائمی تبدیل شوند، تشویق کنند.

روابط تجاری اندونزی و آمریکا در بخش کالا و خدمات سال گذشته میلادی به حدود 30 میلیارد دلار رسید و یک مطالعه جدید که اتاق های بازرگانی دو طرف انجام داده اند، نشان می دهد ارزش تجارت اندونزی و آمریکا سال 2019 به بیش از 131 میلیارد دلار افزایش می یابد./847/ب102/د

ارسال نظرات