۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۶۱۱۲۳
آيت الله نمازي مطرح كرد؛

مسأله زكات بايد فرهنگ سازي و اطلاع رساني شود

نماينده ولي فقيه دركاشان با تأكيد بر جدي گرفتن مسأله زكات، گفت: مسأله زكات بايد فرهنگ سازي و اطلاع رساني شود تا مردم اهميت پول اندكي كه بابت زكات پرداخت مي‌كنند را بدانند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در شوراي زكات شهرستان كاشان، گفت: فلسفه پرداخت زكات جبران كردن مشكلات و رسيدگي به نيازمندان است، بنابر اين مسأله زكات بايد جدي گرفته شود و فرهنگ سازي و اطلاع رساني شود تا مردم اهميت پول اندكي كه بابت زكات پرداخت مي‌كنند را بدانند.

وي با تأكيد بر اينكه احسان و انفاق انسانها سبب احياي انسانهاي ديگر مي شود، گفت: اختصاص بخشي از زكات دريافتي شهرها و روستا براي هزينه تحصيل دانش آموزان و دانشجويان همان شهر و روستا كه توان پرداخت هزينه تحصيل فرزندان خود را ندارند و يا بيماران نيازمندي كه توان پرداخت هزينه هاي دارو و درمان خود را ندارند مي تواند راهگشا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به قدرت سياستگذاري و برنامه ريزي و حكومت داري و مردمداري در نظام توحيدي، گفت: نظام توحيدي، نظام اقتصادي را كه رهبر معظم انقلاب مطرح كرد در خودش دارد.

وي افزود: سياستگذاري در اسلام و نظام توحيدي اگر خوب برنامه ريزي شود و دستگاه قوه مقننه خوب قانونگذاري كند و قوه مجريه نيز آن را خوب اجرا كند، بيشترين مشكلات چنين جامعه ای حل خواهد شد.

آيت الله نمازي ضعف هاي موجود را ناشي از ضعف قانونگذاري و ضعف در اجرا دانست و اظهار داشت، همه مشكلات ناشي از ضعف اعتقادي و فكري است در غير اين صورت اگر ما اين هنر را داشته باشيم كه دستورالعمل هاي قرآن و اهل بيت(ع) را به درستي درك و تفسير و تحليل و اجرا كنيم جامعه مشكلي نخواهد داشت.

به گفته وي، ساخت و سازهاي مسكوني چندين ميلياردي در كنار كوخ نشينان و زياده روي در هزينه مسكن مستلزم پرداخت خمس است و اين درحالي است تعداد زيادي از جوانان در صف ازدواج و اشتغال هستند و اين ضعف ما است كه نتوانسته ايم برنامه ريزي داشته باشيم.

آيت الله نمازي يادآور شد: در روايت است، وقتي امام زمان حاكم مي شود به قدري باب رحمت و نزول رحمت آسماني و عرش الهي گشوده مي شود و باران به سوي زمين سرازير مي شود و زمين نيز ظرفيت ها و استعدادهاي خود را بيرون مي ريزد و توليد و كشاورزي و دامداري به گونه اي مي شود كه فقيري در جامعه اسلامي وجود ندارد و آنهايي كه قصد پرداخت زكات دارند فقيري را پيدا نمي‌كنند تا بخواهند زكات خود را پرداخت كنند.

وي با اشاره به اينكه وقتي دولت كريمه امام زمان حاكم شود هر چيزي در جاي خودش است و هيچ چيزي جا به جا نمي شود، ابراز داشت: اگر رهبر معظم انقلاب چندين سال است مسأله دولت تمدن اسلامي را مطرح مي كند، براي يادآوري فاصله اي است كه ما با دولت كريمه داريم، چرا كه در شهري كه همه مؤمن و ثروتمند هستند اما از برخي فقراي شهر خود خبر ندارند و متوجه نيستند بيماراني در همسايگي آنها است كه هزينه دارو و درمان خود را ندارند و يا قدرت پرداخت هزينه تحصيلات فرزندان خود را ندارند و به همين دليل برخي از استعدادها از دور خارج مي شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به اينكه دنياي غرب در حال افول است، گفت: انتخابات آمريكا و حوادث بعد از انتخابات در آمريكا بيانگر اين است كه آمريكا به آرامي در حال زوال و نابودي است.

وي افزود: آمريكا امروز از درون در تضاد است و يكديگر را قبول ندارند كه نمونه بارز آن دو رقيب انتخاباتي دمكرات و جمهوري خواه بود كه در مقابل يكديگر ايستادند و چيزي براي يكديگر باقي نگذاشتند و حيثيت نداشته آنها بر باد رفت.

آيت الله نمازي اظهار داشت: ملت آمريكا امروز معتقدند دونالد ترامپ رييس جمهوري جديد آمريكا شايستگي رييس جمهوري آمريكا را ندارد و تظاهرات مردمي در برخي از ايالتهاي مهم آمريكا بيانگر اين است كه مردم آمريكا متوجه ظلم و جنايات رهبران خود در بيش از 50 كشور جهان هستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ظلم را عامل ريشه كن كردن ظالم دانست و اذعان كرد: ظلم و جنايت هايي كه آمريكا در سراسر جهان انجام مي‌دهد زمينه نابودي آنها  را فراهم مي كند.

آيت الله نمازي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه افق آينده جهان را روشن مي بيند به دليل تكيه بر قرآن و روايات است، ابراز داشت: اگر ما مسؤولان نظام، حوزه هاي علميه و نخبگان ما بتوانند از اين ظرفيت نامتناهي كه خداوند براي اداره كشور در اختيار ما قرارداده است حدا كثر استفاده را داشتند باشند، آينده جهان از ان اسلام است.

وي گزارش هاي شوراي زكات شهرستان كاشان را رضايت بخش خواند اما آن را كافي ندانست و افزود: بايد به قدري تلاش كنيد كه در هيچ كدام از شهرها و روستاها افرادي براي هزينه درمان و دارو، ادامه تحصيل و ازدواج و اشتغال خود مشكل و دغدقه اي نداشته باشند.      

لازم به ذكر است، در اين نشست مديران برخي از دستگاهها و بخشداران بخشهاي قمصر، بزرك، نياسر و مركزي  گزارشي از عملكرد شوراي هاي زكات را در بخش هاي تابعه شهرستان كاشان ارائه كردند./1307/202/ب2

ارسال نظرات