۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۱۵۴
کارشناس مسائل مذهبی:

مرگ، مال و فرزندان وسایل امتحان الهی هستند

حجت الاسلام محرابی مرگ و حیات، مال و فرزندان را از جمله وسایل امتحان الهی در دنیا دانست و گفت: عمل صالح برای انسان ماندگار ‏است، اسلام با مال حضرت خدیجه (س) و شمشیر امیرمؤمنان(ع) رونق گرفت، اما مال پرستی و علاقه و وابستگی شدید به مال دنیا ‏بد و مذموم است‏.
امتحان الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی محرابی، کارشناس مسائل مذهبی، بعد از ظهر امروز در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: خداوند تمام بندگان خود را امتحان می کند و هیچ کس در این امر مستثنی نیست و حتی تا آخرین لحظه عمر، انسان مورد آزمایش الهی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم اسباب و وسیله های امتحان را برای ما معرفی کرده است، یکی از وسیله های امتحان الهی مرگ و حیات است، خداوند در آیه 2 سوره ملک می فرماید «خدا مرگ و زندگی را خلق می کند تا شما را امتحان کند که کدام عمل بهتری دارید».

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: گرامی ترین شهید در جنگ احد حمزه سیدالشهدا بود، وقتی خبرشهادت ایشان را به خواهرشان صفیه عمه پیامبر(ص) دادند پیامبر به زبیر فرمودند اجازه ندهید صفیه جنازه حمزه را ببیند، صفیه گفت برادرم دوست داشت شهید شود و من هم دوست داشتن او را دوست دارم و وقتی جنازه برادر را دید گفت «اِنّالله و اِنّا اِلیهِ راجِعون» و در این امتحان سربلند بیرون آمد.

اسلام به مال حضرت خدیجه و شمشیر امیرمؤمنان رونق گرفت

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: زینتهای دنیوی از دیگر وسیله های امتحان الهی هستند، خداوند در آیه 46 سوره کهف مال و فرزند را زینتهای دنیا معرفی می کند و عمل صالح را برای انسان ماندگار و همیشگی معرفی می کند، در آیه 131 سوره طه خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «ای پیامبر چشمهای خودت را به این نعمتها معطوف ندار، این وسیله امتحان است تا ببینیم چگونه هستند».

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: حضرت عیسی(ع) از روستایی می گذشت که اهل آن هلاک شده بودند حضرت فرمودند اینها به بلایی از دنیا رفته اند، حضرت عیسی خطاب به مردگان فرمود «یا اهل القریه» و یک نفر جواب داد «لبیک یا روح الله»، حضرت عیسی دلیل هلاکتشان را پرسید، شخص جواب داد به دلیل علاقه شدید به مال دنیا و طاغوت پرستی به هلاکت رسیدیم.

وی ابراز داشت: مال دنیا به خودی خود بد نیست، اسلام با مال حضرت خدیجه (س) و شمشیر امیرمؤمنان (ع) رونق گرفت، مال پرستی و علاقه و وابستگی شدید به مال دنیا بد و مذموم است، اگر از مال دنیا استفاده کردید و دیگران هم استفاده کردند و وجوهات شرعی را پرداخت کردید در این صورت از امتحان الهی سربلند بیرون آمده اید./202/869/ب1

ارسال نظرات