۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۴۶۱۲۴۸
کارشناس امور پژوهش و مساجد تبلیغات اسلامی کرمان:

توفیق طاعت الهی داشتن، مانع از جولان دادن هوای نفس می شود

حجت الاسلام طالبی زاده گفت: بزرگان ما همواره خواهان توفیق طاعت الهی بودند چرا که مانع از جولان دادن هوای نفس می شود، از این رو در صورتی توفیق طاعت می یابیم که دل در گرو خواهش های نفسانی نسپاریم و اعمال خود را با میزان رضایت الهی ارزیابی کنیم.
طاعت الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام جلیل طالبی زاده، کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حسینیه خیابان مدیریت، اظهار داشت: طبق احادیث اهل بیت(ع)؛ شیعیان کسانی هستند که در شادی ائمه شاد و در غم آنان اندوهگین هستند، از این رو شیعیان از اهل بیت(ع) جدا نیستند و عضوی از خانواده ایشان محسوب می شوند چرا که از سرشت آنان خلق شدند.

وی با بیان احادیثی در باب نزدیکی شیعیان به اهل بیت(ع)، تأکید کرد: اهل بیت(ع) عنایت ویژه ای به شیعیان خود دارند، بنابراین شیعه باید قدر و منزلت خود را درک کرده و قدردان این عنایات باشد.

حجت الاسلام طالبی زاده با بیان حدیثی از امام باقر(ع) در باب تبیین شرایط شیعه واقعی، خاطرنشان کرد: تنها ادعای تشیّع به معنای شیعه بودن فرد نیست، بلکه شیعه کسی است که باتقوا باشد و تقوا همراه با اطاعت از اوامر الهی است و در واقع نیرویی است که انسان را از معصیت و نافرمانی باز می دارد.

وی افزود: بزرگان ما همواره خواهان توفیق طاعت الهی بودند چرا که مانع از جولان دادن هوای نفس می شود، از این رو در صورتی توفیق طاعت می یابیم که دل در گرو خواهش های نفسانی نسپاریم و اعمال خود را با میزان رضایت الهی ارزیابی کنیم.

کارشناس امور پژوهش و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) مبارزه با هوای نفس را جهاد اکبر خواندند، زیرا جهاد با درون است و هوای نفس دشمن ترین دشمنان انسان است.

وی در زمینه بیان ویژگی های شیعیان، اظهار داشت: طبق حدیث امام باقر(ع) شیعه فردی است که متواضع و فروتن باشد، زیرا خداوند می فرماید: بندگان من کسانی هستند که وقتی روی زمین راه می روند با تکبر حرکت نمی کنند.

حجت الاسلام طالبی زاده تصریح کرد: تکبر، اعمال نیک انسان را هبط و نابود می کند، از این رو به کاری که خدا با شیطان کرد دقت کنیم و درس عبرت بگیریم چرا که شیطان به واسطه تکبر با وجود 6 هزار سال عبادت از درگاه الهی رانده شد./9703/202/ب2

ارسال نظرات