۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۲۶۱
با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در حرم رضوی؛

سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور برگزار شد

سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با حضور تولیت آستان قدس رضوی و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در حرم رضوی به کار خود پایان داد.
اختتامیه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آئین اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شنبه شب 22 آبان همراه با پیام وزیر آموزش و پرورش و معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار قدس رضوی به کار خود پایان داد.

محمود مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه فرهنگیان زمینه توسعه جهشی معارف قرآن و عترت در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور را ایجاد کند و این امر با همکاری همه دستگاه های مرتبط در کشور محقق می‌شود.

محمود مهرمحمدی در ادامه صحبت های خود پیام فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش وپرورش به جشنواره را قرائت کرد که متن پیام به شرح زیر است:

قرآن بهار دلها و سرچشمه دانش و چراغی است که درخشندگی آن زوال نمی پذیرد و ریسمان وسیع تقرب بندگان است و غایت نظام آموزشی ما اتکا به معارف قرآنی و تعلیم اصول مترقی و قرب الهی و مراتب حیات طیبه است.

برگزاری جشنواره های سالانه ملی قرآن و عترت فرصت خجسته تکریم قرآنیان و چشیدن حلاوت آیات قرآن است و نقش این جشنواره در تعمیق اخلاق مداری اسلامی و ارتقای دانش و بینش قرآنی در جامعه بی بدیل است.

تکریم شخصیت معلمان بر مبنای آموزه های قرآن و سیره اهل بیت(ع) ضمانت بخش تربیت فرزندان و دانش آموزان ایران اسلامی در آینده نزدیک خواهد بود.

دانشجویان قرآنی مروجان سیره پیامبر و اهل بیت هستند و اگر قرآن نبود بال معرفت الهی تا ابد بسته می‌ماند، قرآن چراغی است که تا ابد خاموش نمی‌شود و ریسمان وثیق تقرب بندگان به خداوند است.

استمرار انقلاب به دلیل رسوخ عمیق قرآن در جامعه است به همین دلیل باید قهرمانان قرآنی را تکریم نماییم زیرا حاملان قرآن هستند و جشنواره‌های قرآنی فرصت خجسته‌ای برای بزرگداشت مقام قرآن در جامعه است، همچنین دانشگاه فرهنگیان توسعه فرهنگ قرآنی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است زیرا تکوین شخصیت معلمان بر اساس قرآن ضمانت بخش تربیت نسلی قرآنی در آینده است.

وزارت آموزش و پرورش تمام فعالیت خود را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌کند و امیدواریم فضای مناسبی برای فهم قرآن در کشور ایجاد شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم برگزیدگان این جشنواره در بخشهای مختلف در رشته های اذان، تواشیح، آیین سخنوری، دعاخوانی، احکام، آشنایی با ترجمه و تفسیرتقدیر و تجلیل شدند./934/202/ب2

ارسال نظرات