۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۶۱۳۱۳
استاد حوزه و دانشگاه:

هراس استکبار جهانی از ترویج گفتمان انقلاب و ولایت است/ شبکه سازی غرب برای نفوذ در کشور

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت مقابله با نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: برای انتخابات آینده با محوریت غرب برنامه دارند و می خواهند شبکه نفوذ راه اندازی کنند تا در راستای تضعیف عزت و اقتدار نظام اسلامی گام بردارند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم گرامیداشت شهدا و تجلیل از مقام مادر گرانقدر شهیدان زراعتگر که در بخش دشت سر آمل برگزار شد، اظهار داشت: شهدا ناظر و حاضر بر اعمال ما هستند که ضرورت دارد مراقبت شایسته ای صورت دهیم.

وی افزود: حضور در محافل و مجالس شهدا افتخاری برای همه ما است که باید بهره گیری شایسته و لازم را داشته باشیم که برکات ارزشمندی برای انسان دارد.

امام جمعه دابو و دشت سر شهدا را زمینه ساز افتخار و تعالی نظام اسلامی دانست و بیان داشت: شهدا جلوه های سعادت نظام اسلامی هستند و در مسیر مکتب عاشورایی قدم برداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: پدران و مادران شهدا فرزندان دلبندی را به درستی تربیت و تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا در راستای دفاع و پاسداری از ارزشها قدم بردارند.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: امیدواریم حضرت حق توفیق بهره مندی از تفکر مکتب عشق و شهادت را نصیب ما کند که انسان با استعانت از آن می تواند در مسیر ارزشمند و گرانقدری قرار گیرد.

شهدا با شناخت دین در مسیر خوبیها قرار گرفتند

وی با بیان این که فرهنگ شهادت برگرفته از علوم وحیانی است، گفت: شهدا با شناخت و معرفت کامل از دین در این راه نورانی قرار گرفته و در مسیر خوبیها قرار گرفتند.

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: محیط و وراثت در سعادت و رستگاری انسان اثرگذار است و زمانی شخصیتهایی مانند شهدا می خواهند تربیت شوند و تفکر انقلابی گری و حزب الله را گسترش دهند باید در مکتب دین و در دامان خانواده های گرانقدری باشند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند متعال رسالتی را پس از شهادت بر عهده امت قرار داده است که در همه مبانی برعهده احزاب و گروهها بوده که باید احساس تکلیف داشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: مردم نسبت به تکالیف به سه دسته تقسیم می شوند که عده ای آن را می پذیرند، عده ای گریزان و گروهی نیز بی میل و رغبت نسبت به تکالیف سپرده شده هستند.

وی تصریح کرد: این سه دسته از افراد همواره در طول تاریخ حضور داشتند و عده ای که در خدمت مکتب دین بوده و با حضور در عقل و بهره مندی از نقل توانستند زنده مانده و به تعالی برسند.

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که عده ای با احساس تکلیف خود به ماندگاری والایی دست پیدا کردند، گفت: عده ای از انسانها در دنیا بوده اما زنده نیستند و تلاشهای آنان براساس مردگی صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: ضرورت دارد انسان تاریخ را مطالعه کند که بهره گیری از آموزه های آن می تواند بسیار راهگشا باشد و در دین مبین اسلام نیز به احساس تکلیف توجه شده است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: تاریخ در حال تکرار است که باید تاریخ را مطالعه کرده و از آموزه های آن بهره گیری ارزشمندی داشته باشیم که درسهای بسیاری در آن قرار دارد.

رویکرد ایادی استکباری در مسیر خباثت است

وی با بیان این که نیازهای جامعه باید شناخته به مردم معرفی و تبیین شود، گفت: در چند روز گذشته جریان انتخابات را در کشور آمریکا داشتیم و در کارهای تبلیغاتی بیان کردند کلینتون رییس جمهور می شود اما ترامپ رییس جمهور شد که این افراد فرقی با هم ندارند و جنس آنها در مسیر خباثت است.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: در ایام تبلیغات انتخابات آمریکا شاهد بداخلاقی های مختلف بودیم که مردم انتخاب می کنند و حق انتخاب با مردم است که هر فردی را دوست دارند انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: ما کاری به کار استکبار جهانی و برجام و مسائل آن نداشته و براساس آموزه های قانونی و رهنمودهای رهبری گام برمی داریم که اقتدار بسیاری داریم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را پاره کند ما آن را آتش می زنیم که عزت و عظمت گرانقدری داریم و در آستانه اربعین انقلاب اسلامی قرار داریم که صادر شده است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرده است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در حال صدور بوده و گفتمان رهبری در حال اجرایی شدن است که استکبار جهانی از ولایت هراسان است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر کسی معتقد به ولایت فقیه و اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد هراسی از ایادی استکبار جهانی ندارد و کسی خدا را دارد باکی نسبت به کدخدا نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایادی استکباری در حال نابودی هستند که خود در عرصه های اقتصادی دارای مشکلات فراوانی بوده و فلج شدند که این مسیر ادامه دارد.

مدیران حق شناس نسبت به مردم باشند

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که مدیران باید حق شناس نسبت به مردم باشند، گفت: ضرورت دارد مدیران احساس تکلیف داشته و بتوانند نقش آفرینی شایسته ای در خدمت به ملت داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کسی نسبت به دین و مسائل دین احساس تکلیف نکند نمی تواند به تعالی برسد، گفت: ضرورت دارد کوشا بوده و دغدغه دین در همه ما وجود داشته باشد.

وی بر ضرورت مقابله با نفوذ دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: برای انتخابات آینده با محوریت غرب برنامه دارند و می خواهند شبکه نفوذ راه اندازی کنند تا در راستای تضعیف عزت و اقتدار نظام اسلامی گام بردارند.

ضرورت بهره گیری از راه و سیره شهدا در کشور

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ایران اسلامی امنیت پایدار و گرانقدری دارد که دشمنان تلاش بسیاری دارند که این امنیت در کشورمان وجود نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ولایت مداری برکات گرانقدری برای انسان دارد، گفت: انسان باید در محضر ولایت حضور پیدا کرده و رهنمودهای رهبری را اجرایی کند.

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که خانواده های شهدا مجاهدتهای بسیاری صورت دادند، بیان داشت: بعضی از خانواده ها چند شهید ارزشمند را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و به این امر ارزنده افتخار می کنند.

وی تصریح کرد: صرف حضور در یادواره شهدا کفایت نمی کند و ضرورت دارد راه شهدا را به بهترین نحو ممکن ادامه دهیم که باید رسالت خود را در این عرصه بدانیم.

دشمن نهاد خانواده را مورد هدف قرار داده است

حجت الاسلام تقی زاده افزود: دشمن خانه و خانواده را مورد هدف قرار داده است که ضرورت دارد هوشیاری و آگاهی شایسته ای داشته باشیم که دشمنان می خواهند جامعه اسلامی را بی غیرت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: دشمنان برنامه ریزی بسیاری برای تضعیف اندیشه های دینی در جامعه صورت می دهند که باید هوشیار بوده و دقت لازم را صورت دهیم و تلاش کنیم فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج دهیم.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: کسی که فرهنگ حجاب و عفاف را رعایت نکند و در مجالس عزاداری حسینی حضور پیدا می کند در مسیر اسلام آمریکایی است.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل همچون نگین درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند./1314/201/ب2

ارسال نظرات