۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۶۱۳۸۷
دبیر سومین جشنواره علامه حلی استان قم مطرح کرد؛

رشد کمی و کیفی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی نسبت به سال گذشته

حجت الاسلام حجامی با تأکید بر رشد کیفی و کمی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان قم، گفت: در استان 53 نفر حائز رتبه های برتر شدند که آثار این طلاب برای رقابت با سایر استان ها و کسب نتیجه نهایی به جشنواره ملی علامه حلی فرستاده می شود.
حسین حجامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی استان قم به همراه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره عصر روز گذشته در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین حجامی دبیر این جشنواره در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره استانی علامه حلی در قم سومین دوره خود را پشت سرمی گذارد، اظهار داشت: این جشنواره در واقع با سیاست توسعه ای استانی در استان قم برگزار شد که آثار رسیده به جشنواره نیز نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشت.

وی افزود: از آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، هزار و 119 اثر مربوط به برادران طلبه و 351 اثر از خواهران طلبه بود که در مجموع هزار و 470 اثر می شود که این آثار در 10 گروه علمی دسته بندی شد که شامل ادبیات عرب، فلسفه و منطق، اخلاق و تربیت، اصول فقه، فقه و حقوق اسلامی، علوم انسانی مرتبط با حوزه دین، کلام، علوم حدیث و درایه، تفسیر و علوم قرآنی، تاریخ اسلام و بخش ویژه جشنواره یعنی جریان های تکفیری می شود.

دبیر سومین جشنواره علامه حلی استان  قم با اشاره به شیوه داوری این آثار نیز عنوان کرد: پس از ارسال آثار به دبیرخانه نخست کارشناسان ما ارزیابی اجمالی نسبت به آثار داشتند که در این مرحله تعدادی قبل از راه یابی به مراحل بالاتر حذف شدند؛ بعد از ارزیابی اجمالی دو نوبت ارزیابی تفصیلی داشتیم که در نهایت از مجموعه آثار ارسال شده 53 نفر برگزیده، شایسته تقدیر و قابل تحسین لقب گرفتند.

وی افزود: بخش های این جشنواره کتاب، مقاله و پایان نامه بود که در بخش مقاله طلاب به سه گروه پایه های یک تا سه، پایه های چهار تا شش، پایه های هفت تا 9 و پایه 10 و درس خارج زیر 31 سال تقسیم بندی شدند که در هریک از این بخش ها و همچنین کتاب و پایان نامه آثار رشد کیفی خوبی داشته است و از نظر کمی نیز در حوزه برادران رشد 10 درصدی و در حوزه خواهران رشد 20 درصدی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام حجامی با بیان اینکه آثار برگزیدگان استانی به جشنواره مرکزی فرستاده می شود، خاطرنشان کرد: این آثار در جشنواره ملی علامه حلی که در روز پژوهش یعنی 25 آذر برگزار می شود، با طلاب سایر استان ها رقابت می کند و از این بین آثاری به عنوان آثار برتر نهایی معرفی و صاحب جوایز نفیس می شوند./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات