۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۶۱۴۳۲

نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری

بازخوانی نهضت امام خمینی در برنامه «نهضت روح الله»، تبیین سیره فلسفی عرفانی علامه طباطبایی در برنامه «اندیشه‌ها»، تبیین ویژگی های خانواده پایدار و شادکام در برنامه ««از دین می پرسم»، تبیین ویژگی‌های خانواده پایدار در برنامه «پرسمان خانواده» و شرح فرازهایی از زیارت اربعین در برنامه «اشک فرات» از جمله برنامه‌ها رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بازخوانی و واکاوی نهضت امام خمینی در برنامه  «نهضت روح الله»، ضرورت استفاده از اشعار برای انتقال مفاهیم دینی در برنامه «راه بهشت»، تبیین سیره فلسفی عرفانی علامه طباطبایی در برنامه «اندیشه‌ها»، تبیین ویژگی های خانواده پایدار و شادکام در برنامه ««از دین می پرسم»، تبیین ویژگی‌های خانواده پایدار و در برنامه  «پرسمان خانواده» و شرح فرازهایی از زیارت اربعین در برنامه «اشک فرات» از جمله برنامه‌ها رادیو معارف  در هفته جاری است.

نهضت روح الله در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه نهضت روح الله به تبیین چگونگی بر هم خوردن راهبرد توطئه آمیز پهلوی در قبال حرکت قهر آمیز مردم می‌پردازد.

«نهضت روح الله» برنامه‌ای است که با هدف بازخوانی و واکاوی نهضت امام خمینی رحمة الله علیه طراحی و تولید شده است.

این برنامه با کارشناسی دکتر سید حمید روحانی مورخ 23 آبان 95 به بررسی چگونگی به هم خوردن راهبرد توطئه آمیز پهلوی در قبال حرکت قهر آمیز مردم خواهد پرداخت.

«نهضت روح الله» کاری از گروه اخبار معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه کنندگی سید محمد علی حسینیان و اجرای رسول بینایی روزهای یک شنبه ساعت 19:15 به روی آنتن می‌رود.

آشنایی با ابزارهای تربیتی صحیح در راه بهشت

رادیو معارف در برنامه «راه بهشت» از ضرورت استفاده از اشعار و قصه های کودکانه برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان  می‌گوید.

ضرورت آشنایی با ابزارهای تربیتی صحیح و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی در حوزه فرزند پروری عوامل برنامه ساز این رسانه دینی را بر آن داشت که به طراحی و تولید برنامه "راه بهشت" اقدام کنند.

این برنامه که به بررسی شاخصه های تربیت اعتقادی فرزندان اختصاص دارد، با کارشناسی حجت الاسلام دکتر ساجدی مورخ 23 آبان 95 به ضرورت استفاده از اشعار و قصه های کودکانه برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان  خواهد پرداخت.

"راه بهشت" کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف به سردبیری و تهیه کنندگی حمید اشتری و اجرای نرجس فروغی روزهای یکشنبه ساعت 20 موج اف ام ردیف 96 تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.

انعکاس همایش ها و نشست ها علمی فکری و فرهنگی در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه اندیشه‌ها به تبیین سیره فلسفی عرفانی علامه طباطبایی می پردازد.

«اندیشه ها» برنامه‌ای است که به انعکاس همایش ها و نشست ها علمی فکری و فرهنگی اختصاص دارد.

این برنامه مورخ 24 آبان 95 با کارشناسی  حجج اسلام کیا شمشکی، غرویان و تحریری به تبیین سیره فلسفی عرفانی علامه طباطبایی خواهد پرداخت.

"اندیشه ها" کاری از گروه فقه و اندیشه به سردبیری و تهیه کنندگی ابوذر رجبی و اجرای حسین حیدری روزهای دوشنبه و سه شنبه ساعت 14:50 تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.

تبیین نگاه دین به حرزهای موجود

از دین می پرسم به سوالات مخاطبان پیرامون تفاوت حرز و دعا نویسی پاسخ میدهد.

«از دین می پرسم» برنامه ایست که با هدف  معرفی جامعیت دین اسلام و قرآن کریم با محوریت پرسش های مخاطبان طراحی و تولید شده است.

این برنامه  مورخ23 آبان 95 با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین علی قمی به بررسی نگاه دین به حرزهای موجود و تفاوتش با دعانویسی  خواهد پرداخت.

«از دین می پرسم» کاری از گروه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به تهیه و سردبیری سید روح الله شجاعی روزهای یکشنبه ساعت 13:40 تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.

تبیین ویژگی‌های خانواده پایدار و شادکام در رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه «پرسمان خانواده» به چگونگی حفظ حریم خانواده از دخالت اطرافیان می پردازد.

«پرسمان خانواده» که طی برنامه های متوالی از عوامل  خانواده پایدار و شادکام می گوید با کارشناسی حجت الاسلام مهدی عباسی در برنامه 23 آبان 95 با موضوع حفظ حریم خانواده از دخالت اطرافیان به روی آنتن می‌رود.

«پرسمان خانواده» به همت گروه فرهنگ و جامعه به سردبیری و تهیه کنندگی حمید علیخانی و اجرای رضا ملایی روزهای یکشنبه ساعت 16 موج اف ام ردیف 96 تقدیم شنوندگان رادیو معارف می‌شود.

شنوندگان میتوانند سوالات خود را با دو خط ارتباطی 2- 02532910551 و سامانه 30000553 به طور زنده با برنامه مطرح کنند.

اشک فرات بر امواج رادیو معارف

رادیو معارف در برنامه «اشک فرات» به شرح فرازهایی از زیارت اربعین می‌پردازد.

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حسین بن علی علیه السلام رادیو معارف با هدف  آشنایی مخاطبان با آموزه‌ها و درس‌های زیارت اربعین اقدام به پخش برنامه" اشک فرات" میکند.

این برنامه که  به شرح فرازهایی از زیارت اربعین می پردازدبا کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین  حمیدرضا رضانیا  از شب اربعین حسینی به روی آنتن میرود.

"اشک فرات "کاری از گروه قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به تهیه و سردبیری سید روح الله شجاعی و اجرای رسول بینایی از 29 آبان الی 10 آذر (مصادف با 19الی 30 صفر) هر شب از ساعت  19:30 تقدیم سوگواران آل الله می‌شود./998/پ203/ب1

ارسال نظرات