۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۴۳۹
امام جمعه بجنورد:

تولید کالاهای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی سبب استقبال مردم از تولیدات داخلی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، گفت: تولید کالاهای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی سبب استقبال اقشار مختلف مردم از تولیدات داخلی می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی - همایش روز ملی استاندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که با حضور رییس سازمان ملی استاندارد و با هدف تجلیل از واحدهای تولیدی برگزیده خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به آموزه‌های اسلامی درباره کیفیت، اظهار کرد: دین اسلام مکتب استاندارد و کاملی است که همه موارد و نیازها در آن دیده و ترسیم شده است.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد در حوزه‌های گوناگون، اضافه کرد: در قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی به جایگاه و اهمیت کیفیت در انجام امور مختلف پرداخته شده و وجدان کاری و استانداردسازی به‌عنوان دو اصل و نیاز برای توسعه و پیشرفت عنوان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دوری از ریا و تزویر و داشتن صداقت، اصل و اساس کار در دین اسلام است، افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی دغل‌کاری در تولید و ارائه خدمت موانع توسعه پایدار و متوازن هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه راه اسلام در تولید و توسعه همان راه خیر و سعادت دنیوی و اخروی است، خاطرنشان کرد: اسلام برای پیمودن راه حق و حقیقت ارزش زیادی قائل شده و به همین دلیل هم تأکید کرده که اگر در امور مختلف وجدان کاری نداشته باشیم بدون شک به اهداف تعیین شده خود در مسیر کمال و تعالی نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه همه عالم هستی به‌صورت هماهنگ و استاندارد خلق شده است، تصریح کرد: ازاین‌رو همه ما وظیفه داریم خود را با آهنگ متوازن و استاندارد عالم هستی منطبق کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بدون شک دستهای پاک و دور بودن از فساد در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی در وجدان کاری ریشه دارد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه استاندارد کالاها و خدمات در جامعه امروزی نقش بی‌بدیل و مهمی دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر کسانی که در بخش سنجش استانداردها فعالیت می‌کنند باید عزت نفس بالایی داشته و اهل زد و بند نباشند؛ چراکه در این صورت آسیبها چند برابر خواهند شد.

وی همچنین با قدردانی از تولیدکنندگان کالاهای مناسب و استاندارد، بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: تولید کالاهای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی سبب استقبال اقشار مختلف مردم از تولیدات داخلی می‌شود.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد هم در این همایش از تدوین 11 هزار استاندارد جدید در سه‌ساله گذشته در کشور خبر داد و گفت: از سال 93 تاکنون افزون بر 190 هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که جعل علامت استاندارد، جعل علامت رتبه انرژی و عرضه پایین‌تر از حد استاندارد مهم‌ترین تخلفات کشف‌شده در این بازرسی‌ها بوده‌اند./202/9314/ب1

ارسال نظرات