۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۶۱۴۷۲
استاد حوزه علمیه:

اعتماد به دشمن برای کشور خسارت زا است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اعتراف دشمن به هوش و درایت رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف سیاسی بین المللی به ویژه درباره انتخابات اخیر آمریکا، گفت: به رغم تاکیدات رهبری درباره عدم اعتماد به آمریکا، خوشبین بودن به آمریکا برای کشور خسارت زا است.
امام جمعه زرگرشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی، استاد حوزه علمیه بابل یکشنبه شب در جمع مسؤولان ادارات و فرماندهان پایگاه های منطقه لاله آباد با اشاره به نتایج انتخابات اخیر آمریکا، گفت: برای ما فرقی بین ترامپ و کلینتون وجود ندارد زیرا این موضوع تنها یک مساله انتخاباتی در داخل آمریکا است و در سیاستهای این کشور در حوزه خارجی تفاوت چندانی با تغییر رؤسای جمهوری به وجود نمی آید.

وی افزود: تجربه تاریخی ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون نشان می دهد که رؤسای جمهور دموکرات و یا جمهوری خواه در دشمنی با ملت ایران متفق القول هستند و تا کنون از هیچ تلاشی برای دشمنی با ملت ایران فروگذار نبودند.

امام جمعه زرگرشهر با بیان برخی از نمونه های دشمنی ایالات متحده آمریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان می دهد که مقامات آمریکایی در مواجهه با ملت ایران و نظام اسلامی همواره بغض و کینه خود را با کارهایی مانند حمله نظامی، تحریم، ترور نشان می دهند.

وی با اشاره به واکنش های برخی از افراد و رسانه های داخلی درباره عدم انتخاب خانم کلینتون، تصریح کرد: اینکه عده ای انتظار دوستی مقامات آمریکا داشته باشند، تفکری غلط و انحرافی است زیرا انسان عاقل هیچگاه دشمن را دوست نمی گیرد.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به آموزه های اسلام و صراحت قرآن درباره نحوه رفتار با دشمنان، گفت: خداوند در قرآن به صراحت مومنان و افراد جامعه اسلامی را از دوستی با دشمنان پرهیز می دهد و این اصول تصریح شده در آیات و روایات است.

وی با بیان این مطلب که در تبلیغات انتخابات دو کاندیدای مشهور رؤسای جمهوری امریکا سراسر دشمنی با ملت ایران مشهود بود، اظهار داشت: کسانی که با این همه دشمنی صریح مقامات آمریکایی، همچنان به دوستی مقامات آمریکایی و اجرای تعهدات خود بر اساس بیان روشن الهی در قرآن یا افرادی بی ایمان یا بی تقوا هستند.

امام جمعه لاله آباد با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری درباره انتخاب رییس جمهور آمریکا، گفت: پیش بینی درست مقام معظم رهبری از انتخابات آمریکا در حالی صورت گرفت که نتایج این مساله حتی در داخل آمریکا هم میسر نبود و این نشان دهنده عمق دانش و قدرت تحلیل مقام معظم رهبری و اشراف ایشان را در حوزه های سیاسی کشور نشان می دهد.

وی افزود: در حالی که رسانه های بزرگ غرب و برخی از شخصیت های سیاسی آن همواره بر قدرت سیاسی، هوش و درایت مقام معظم رهبری اقرار کرده اند اما متاسفانه برخی از عناصر داخلی امروز از اجرای فرامین مقام معظم رهبری شانه خالی می کنند.

حجت الاسلام شیخی با هشدار نسبت به فعالیت جریانی در تضعیف جایگاه ولایت فقیه در کشور، خاطرنشان کرد: نظرات مقام معظم رهبری و ایده های ایشان در حوزه های داخلی و بین المللی به عنوان یک ایده استراتژیک و راهبردی از سوی دشمنان و کشورهای بیگانه دنبال می شود اما در داخل کشور برخی برای منافع شخصی و جناحی خود از اجرای فرامین معظم له سرباز می زنند.  

وی با اشاره به هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در سالهای اخیر از جمله نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمریکا، افزود: از نگاه مقام معظم رهبری دشمن بدعهد، غیر قابل اعتماد است و با ابزارهایی از جمله تهاجم فرهنگی، نفوذ و تحریم در مقابل ما ایستاده است اما برخی ها در کشور به جای دشمن ستیزی، به مذاکره با دشمن امیدوارند.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که موفقیت و پیروزی ما در کشور مرهون تابعیت کامل از ولایت فقیه است، اظهار داشت: فرامین مقام معظم رهبری هم دارای ابعاد فقهی و هم ابعاد سیاسی است و عدم اجرای این فرامین خسارت زا برای کشور و موجب خسران دنیوی و اخروی می شود./202/1313/ب1

ارسال نظرات