۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۱۵۰۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

ولایتمداری از ویژگی های بارز حماسه سازان عاشورا است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه سازان عاشورا با بصیرت و درک درست در این مسیر قدم برداشتند، گفت: ولایتمداری از ویژگی های بارز حماسه سازان عاشورا است که همه مطیع بودند و براساس دستورات امام حسین(ع) گام برداشتند.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام شعبان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری ماه صفر که در دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد از این ایام گرانقدر و ارزشمند بهره گیری شایسته ای در مسیر سعادت خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حماسه بزرگ حسینی خلق شد که هزار و چهارصد سال از آن می گذرد و این پیام ارزشمند همچنان به نحوی شایسته استمرار داشته و ترویج پیدا کرده است.

حجت الاسلام شعبان افزود: امام حسین(ع) به عنوان ریشه و اصل حماسه عاشورا اثرگذاری ویژه ای داشته است که در کنار آن هفده نفر از فرزندان اهل بیت(ع) حضور داشتند و پنجاه و پنج نفر از آنان را اصحاب و یاران حضرت تشکیل می دادند.

حماسه سازان عاشورا حرکت خود را عالمانه آغاز کردند

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حماسه آفرینان عاشورا ویژگی های خاصی داشتند تا این نهضت بزرگ شکل گیرد و این در حالی است حادثه های بسیاری روی داد اما ماندگار و جاویدان نشده است.

وی با بیان این که حماسه سازان عاشورا افرادی عالم بودند، گفت: وقتی امام حسین(ع) از مدینه به سمت مکه حرکت کردند در مدینه موضوع را بیان کردند و کسی ناخواسته وارد حماسه نشده است.

حجت الاسلام شعبان ادامه داد: وقتی واقعه کوفه رخ داد عده ای جلوی امام حسین(ع) را گرفتند که مردمی هفده هزار نامه برای شما دادند دست از بیعت برداشتند و حضرت مسلم(ع) را به شهادت رساندند و مسیر خطرناکی است اما حماسه سازان عاشورا عقب نشینی در این راه ارزشمند نداشتند.

ضرورت اطاعت محض از ولایت

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه سازان عاشورا با بصیرت و درک درست در این مسیر قدم برداشتند، گفت: ولایتمداری از ویژگی های بارز حماسه سازان عاشورا است که همه مطیع بودند و براساس دستورات امام حسین(ع) گام برداشتند.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد در مقاطع مختلف وقتی مراجع حرفی را بیان می کنند دستورات آنان را اجرایی نمی کنند اما در حماسه عاشورا اطاعت محض وجود داشته است.

حجت الاسلام شعبان با بیان این که امام حسین(ع) مظهر عشق الهی است، گفت: حماسه سازان عاشورا عشق بسیاری نسبت به این وجود نورانی داشته و علاقه مند و دلسپرده به این وجود بزرگ بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: شهدا در راه اسلام رفتند و به شهادت رسیدند و عزت و افتخار ارزشمندی آفریدند که بسیار گرانقدر و ارزنده است.

وی با بیان این که ما باید بررسی کنیم برای امام زمان خود چند قدم برمی داریم، گفت: نیاز است رهنمود و سخن امام خود را گوش دهیم و کاری کنیم امام از ما راضی باشد و تلاش کنیم رابطه خوبی برقرار کنیم.

صبر و تحمل خود را در برابر مصیبتها افزایش دهیم

حجت الاسلام شعبان تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) با تمام توان تلاش کردند تا بتوانند به عهد خود با سرور و سالار شهیدان وفادار بوده و نقش آفرینی شایسته ای داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: انسان در برابر مصیبت و بلایا باید صبر و تحمل خوبی داشته باشد که صبر کمی نسبت به مسائل و مشکلات داریم و نباید اینگونه باشد.

وی افزود: در حماسه عاشورا صبر و ایثار والایی از سوی حماسه سازان عاشورا صورت گرفته است و با اهتمام والایی در این مسیر نورانی و گرانقدر قدم برداشتند.

حجت الاسلام شعبان بیان داشت: مشکلات بسیاری برای بازماندگان حماسه عاشورا صورت گرفت اما این بزرگواران ایستادگی ارزشمندی صورت دادند که الگو شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ضرورت دارد از همه ظرفیتها برای ترویج فرهنگ عاشورایی استفاده شود، گفت: حماسه سرور و سالار شهیدان باید به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است تبیین و به آحاد جهانیان معرفی شود.

وی اظهار داشت: نیاز است در این ایام نورانی به ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و نهضت گرانقدر عاشورا پرداخته و بازخوانی شایسته ای نسبت به آن صورت گیرد.

گفتنی است، مراسم عزاداری ماه صفر در دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی واقع در بلوار سردار شهید محمدامین طبرسی، امین 14، روبه روی حوزه علمیه و مرکز آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) است برگزار می شود و این مراسم از روز شنبه بیست و دوم آبان ماه آغاز و به مدت هشت روز ادامه دارد./1314/202/ب2

ارسال نظرات