۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۶۱۵۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

راهپیمایی میلیونی زائران اربعین فرصت مغتنمی برای تحقق وحدت امت اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: راهپیمایی میلیونی زائران اربعین از ملیت‌های مختلف فرصت مغتنمی برای تحقق وحدت امت اسلامی است.
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی، اظهار داشت: راهپیمایی میلیونی زائران اربعین از ملیت‌های مختلف فرصت مغتنمی برای تحقق وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان این‌که حضور میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) در مسیرهای منتهی به کربلای معلی، امنیتی مثال‌زدنی را حاکم کرده است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و تبلیغی اربعین حسینی در راستای اعتلای مکتب تشیع و تبیین پیام نهضت عاشورا بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اربعین حسینی بایستی زمینه ساز انسجام هیأت‌های عزاداری و ترویج شور و شعور حسینی باشد، تصریح کرد: یکی‌ از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در فعالیت‌های فرهنگی؛ تعدد نهادها و مراکز متولی امر است که بایستی همسویی و همفکری در این راستا صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل و همکاری بیش از پیش نهادهای عضو ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ادامه داد: امروز نیازمند همسویی در حوزه های فکری و اجرایی هستیم، چرا که هر لحظه تاکتیک دشمنان برای مقابله فرهنگ تشیع و اسلام حقیقی تغییر می کند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، اظهار داشت: باید از این ظرفیت مهم استفاده کرده و برای شناساندن نخستین پایتخت جهان تشیع نهایت تلاش خود را داشته باشیم، همچنین پیگیری برای برگزاری همایش‌ها و اجرای برنامه‌هایی در شأن تبریز و آذربایجان ضرورت دارد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که برپایی همایش‌های آئینی با نوآوری و خلاقیت خاص بایستی در اولویت قرار گیرد، افزود: باید از تکرار و تقلید برنامه ها و آئین‌های عزاداری سایر استان ها و مناطق کشور خودداری شود، سنت‌های اصیل عزاداری تبریز اگر مورد توجه قرار گیرند، شاهد برگزاری مراسم‌هایی در شأن و منزلت تبریز خواهیم بود.

همچنین حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در سخنانی با اشاره به راهکارهای ساماندهی به برنامه‌های عزاداری در استان، اظهار داشت: تجلیل از متولیان هیأت‌های عزاداری برگزیده و برگزاری دوره های توجیهی برای دست اندرکاران برگزاری مراسم مذهبی دو راهکاری هستند که می تواند مانع بدعت و انحرافات شود.

وی با بیان این‌که امسال شهرداری تبریز در امور نظافتی، فضاسازی شهر و برخورد با جایگاه‌های دسته جات شاه حسین‌گویان ورود کرده است، گفت: متأسفانه استفاده از آلات موسیقی در عزاداری ها در حال افزایش است، در این میان برخی مراسم مانند شمع گذاری نیز می رود که تبدیل به یکی از بخش های رسمی سوگواری محرم شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم مقرر شد اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در تبریز از ساعت ۱۰ صبح یکشنیه سی‌ام آبان در میدان ساعت و مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) از ساعت ۱۰ صبح هشتم آذر در میدان ساعت و سالروز شهادت امام رضا(ع) ساعت ۱۰ صبح دهم آذر در مسجد کبود تبریز برگزار شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات