۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۶۱۵۹۴
نیویورک تایمز:

نابودی اقتصاد یمن بخشی از اهداف راهبردی عربستان است

روزنامه 'نیویورک تایمز' فاش کرد که در حمله هوایی عربستان علایم واضحی وجود دارد که نشان می دهد این کشور اقتصاد یمن و نابودی آن را هدف قرار داده است.
یمن


به گزارش خبرگزاری رسا، حمله های عربستان به مناطق شهری و صنعتی یمن مانند کارخانه ها، پل ها و نیروگاه ها بدون هیچ نشانه ای از استفاده آنها از سوی 'انصارالله'، برای اهداف نظامی صورت گرفته است.

این روزنامه افزود: حمله های هوایی عربستان به کارخانه 'چیپس العاقل' در 'صنعا' نشان دهنده این است که هدف حمله عربستان نابودی کامل کارخانه و کشتار 10 کارگر آن بوده است.

به نوشته این روزنامه، عربستان به دلیل شکست در حمله 19 ماهه اخیر خود به یمن، مراکز اقتصادی این کشور را هدف قرار داده و شمار زیادی از اهداف غیر نظامی را در حالی که اثری از نیروهای انصارالله در آن دیده نمی شود، ویران کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز ادامه داد: عربستان علاوه بر حمله به بیمارستان ها، مدارس، پل ها، نیروگاهها، مرغداری ها، بنادر راهبردی و کارخانه های مواد غذایی، مراسم عروسی و عزا در یمن را هم مورد حمله قرار داده است.

روزنامه مذکور افزود: حمله های عربستان نه تنها منجر به تشدید اوضاع بحرانی یمن و انتشار بیماری ها در این کشور شده، بلکه صدها هزار نفر را آواره کرده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا نیز با ارسال سلاح به عربستان، عقد قراردادهایی به ارزش ده ها میلیار دلار، آموزش خلبان های سعودی در آمریکا و سوخت رسانی در هوا به هواپیماهای عربستان، در حمله به یمن شریک ریاض است.

پیدا کردن آثار مهمات و بقایای بمب های ساخت آمریکا در حمله های هوایی به ویژه بمباران مراسم عزاداری در صنعا در ماه گذشته که بیش از 100 کشته بر جا گذاشت نیز حاکی از همراهی آمریکا با عربستان در جنگ علیه ملت یمن است.

به نوشته ایرنا، حمله به زیر ساخت های یمن از سوی عربستان مفسران و کارکنان امداد رسانی را به این نتیجه رسانده که نابودی اقتصاد یمن بخشی از اهداف راهبردی تجاوز عربستانی - آمریکایی به یمن است.

'جیمی مک گولدریک' هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل نیز پیشتر گفته بود: بعد اقتصادی جنگ علیه یمن به 'مدل تاکتیکی' تبدیل شده و نشان می دهد که این امر بخشی از اهداف راهبردی عربستان در جنگ با این کشور است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر عربی از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./982/ب102/د

ارسال نظرات