۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۶۱۶۲۹
عضو مجلس اعلای اسلامی عراق:

آیت الله سیستانی ضامن امنیت عراق است

عضو مجلس اعلای اسلامی عراق به نقش آیت الله سیستانی در نجات این کشور اشاره کرد.
حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، عادل عبدالمهدی از رهبران مجلس اعلای اسلامی و وزیر نفت عراق روز گذشته طی سخنانی آیت الله سیستانی را ضامن امنیت این کشور دانست و گفت: آیندگان بیشتر از ما این مرجع تقلید را یاد خواهند کرد. این مرجع تقلید فتنه‎ و مشکلات بسیاری را به صورت آشکار و پنهان و به دور از هیاهوی رسانه‎ها از ملت عراق دفع کرد.

این رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق به علت عدم ورود و اظهار نظر آیت الله سیستانی در مسائل مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ورود این مرجع تقلید در مسائل جزئی و کوچک موجب کمرنگ شدن نقش ایشان در مسائل مهم و اساسی کشور می‎شود.

وی افزود: دخالت یک مرجع در مسائل کم اهمیت و جزئی اجحاف به اوست بر این اساس این گونه مسائل را باید افراد دیگر حل و فصل کنند.

وزیر نفت عراق خاطرنشان کرد: در زمانی که بسیاری آیت الله سیستانی را متهم در عدم دخالت در مسائل سیاسی می‎کردند فتوا جهاد کفایی در مبارزه با جریان تروریستی داعش صادر کرد به طوری که اگر این فتوا نبود بغداد و بسیاری از شهرها اشغال شده بود.

وی با اشاره به استقبال میلیون ها شهروند از فتوا جهاد کفایی آیت الله سیستانی تصریح کرد: موضع گیری این مرجع تقلید بر اساس مصالح و منافع شخصی نیست و به همین دلیل است که مردم به وی اعتماد و با فتوایش همراهی کردند./994/ب903/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات