۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۷۰۸
آیت الله مجتهد شبستری:

علامه طباطبایی افتخار اسلام در جهان است

امام جمعه تبریز با تقدیر از برگزارکنندگان همایش ملی اخلاق در مکتب علامه طباطبایی(ره)، گفت: علامه طباطبایی(ره) مایه افتخار جهان اسلام است.
آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با دست اندرکاران برگزاری همایش ملی اخلاق علم و اخلاق حرفه ای در مکتب علامه طباطبایی (ره)، اظهار داشت: همایش بزرگداشت مقام علامه طباطبائی(ره) در مصلای اعظم امام(ره) با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد که برای مردم غیور تبریز و جامعه اسلامی مایه افتخار است.

وی با اشاره به جایگاه علامه در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: در تعبیر قرآن مجید بعضی شخصیت ها یک فرد نیستند، بلکه یک امت اند، علامه طباطبائی(ره) به تنهایی توانست با نوشتن تفسیر المیزان، که کار یک نفر نبود بلکه گروهی را می طلبید، این را ثابت کرد که علامه یک فرد نبود، بلکه یک امت بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به سبقۀ تألیفی و تحقیقی علامه(ره) و همت ایشان به برگزاری کلاس های تفسیر و فلسفی متعدد، افزود: به برکت تلاش های این عالم وارسته نه تنها جامعۀ اسلامی بلکه بسیاری از جوامع علمی جهان از ژرفای مباحث اسلامی بهره مند شدند.

وی توجه به عمق علمی علامه طباطبایی(ره) را مورد تأکید قرار دارد و افزود: سبقه تألیفی و تحقیقی علامه طباطبایی و همت وی به برگزاری کلاسهای تفسیر و فلسفی متعدد موجب شد نه تنها جامعه اسلامی بلکه بسیاری از جوامع علمی جهان از ژرفای مباحث اسلامی بهره مند شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات این همایش، تصریح کرد: این همایش برگزار شد تا کسانی که نمی دانند بدانند و آنهایی هم که می دانند و از خاطرشان فراموش شده، یادآوری شود که در جهان اسلام چنین شخصیتهایی تربیت شده اند و منشاء آثار و خدمات بسیاری بوده و از دنیا رحلت کرده اند.

وی با تقدیر از اهتمام مسؤولان به برگزاری این همایش، ابراز داشت: برگزاری مجالس علمی مزین به نام علامه طباطبایی(ره) مصداق بارز تعظیم شعائر دینی و تجلیل از چهره های شاخص جامعه اسلامی است، بزرگداشت علامه طباطبائی(ره) در حقیقت بزرگداشت علم و فضیلت است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر تداوم برگزاری این همایش در سالهای آتی، ادامه داد: مقام علمی علامه طباطبایی(ره) به قدری عظیم است که شناساندن آن نیازمند برگزاری همایشهای بسیاری در تبیین عمق علمی و اخلاقی این عالم بزگوار دارد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات