۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۱۷۳۰
امام جمعه قلعه گنج:

خانواده نقش مؤثری در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ کتابخواني دارد

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه خانواده عامل بسيار مؤثري در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ کتابخواني است، گفت: نخستین نهادي كه درآن، كودك با كتاب و كتابخواني انس مي‌گيرد، خانواده است.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت هفته کتاب، اظهار کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی امروزه متأسفانه در جامعه ما به خوبی ایفا نمی شود، و باید همه این کوتاهی را در این راستا بپذیریم و آنچنان که بایستی به مطالعه کتاب اهمیت داده نشده است.

وی بیان کرد: در سالهای گذشته نسبت به مطالعه کتاب اهمیت بیشتری داده می شد و امروزه با وجود فضاهای مجازی بسیاری از افراد از مطالعه کتاب فاصله گرفتند و اما این امر نباید سبب شود که مطالعه کتاب به کنار گذاشته شود.

امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: اهمیت دادن به مطالعه کتاب می تواند نقش مؤثری در ایجاد صمیمیت بین خانواده ها داشته باشد و والدین می توانند با مطالعه کتاب فرزندان خود را نیز به این امر تشویق کنند.

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: همانگونه که خانواده ها در سبد غذایی خود برنامه های را می گنجانند و به فکر سلامتی جسم خود هستند، بنابراین باید به غذای فکری و علمی خود به ویژه فرزندانشان اهمیت دهند و بهترین غذایی فکری برای آنان مطالعه کتاب است.

وی ادامه داد: علم اندوزی موضوعی است که بدون مطالعه به آن دست پیدا نخواهیم کرد، بنابراین باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ترویج داده شود تا همه قشرهای مختلف در جامعه به اهمیت مطالعه کتاب پی ببرند.

امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: افزون بر اینکه جامعه و مسؤولان می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی همت گمارند، نقش خانواده نیز حائز اهمیت است و می توانند فرزندان خود را از وسایلی همچون موبایل که خطرات جسمی و روحی زیادی را به دنبال دارد، فاصله دهند.

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری موضوع مطالعه کتاب است و ایشان همواره براین مسأله تأکید دارند و خود معظم له در روز ساعاتی را برای مطالعه کتاب در زمینه های مختلف اختصاص می دهند.

وی ابراز کرد: با برنامه ریزی می توانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم و متأسفانه  سرانه مطالعه کتاب در جامعه ما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و پایین بودن فرهنگ مطالعه باید آسیب شناسی شود.

امام جمعه قلعه گنج اضافه کرد: خانواده عامل بسيار مؤثري در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ کتابخواني است و نخستین نهادي كه درآن، كودك با كتاب و كتابخواني انس مي‌گيرد، خانواده است./9709/302/ب2

ارسال نظرات