۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۷۹۴

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا از حوزه علمیه منچستر بازدید کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا ضمن بازدید از حوزه علمیه منچستر بر ضرورت رفتار نیکو با سایر ادیان تاکید کرد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت الجالیة العراقیة، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا، ضمن بازدید از حوزه علمیه المنتظر (عج) و مرکز اسلامی دار الهادی با مسلمانان و مهاجران عرب زبان مقیم در شهر منچستر انگلیس دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی بر التزام به اخلاق نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در تعامل و رفتار با مردم تاکید کرد و گفت: گرچه ممکن است با بسیاری از مردم از نظر عقیدتی و مذهبی اختلاف داشته باشیم اما باید در رفتار با آنان مسائل اخلاقی را رعایت و بر وحدت کلمه تاکید کنیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: برخود مناسب و نیکو با اقشار مختلف مردم موجب حفظ وحدت، همبستگی و یکپارچگی ملت می‎شود بر این اساس باید تطبق توصیه و سفارش اهل بیت (ع) در تشیع جنازه، عیادت مریضان و عبادت و نماز جماعت سایر مذاهب شرکت کنیم.

حجت الاسلام کشمیری بر اهمیت علم آموزی به صورت عام تاکید کرد و بیان داشت: جامعه امروز به همه علوم به ویژه علوم دینی نیاز بسیار زیادی دارند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) که در حدیثی می فرماید علم به دو بخش دینی و جسمی تقسیم می‎شود، اظهر داشت: علم دین موجب ارشاد و هدایت مردم به سمت معارف الهی و تزکیه نفس می‎شود.

گفتنی است که در حوزه علمیه المنتظر (عج) بیش از 50 تن از طلاب خواهر و برادر در منچستر انگلیس مشغول به تحصیل هستند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات