۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۶۱۸۰۳

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

نمایشگاه کتاب ساوه افتتاح شد، اعزام ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از استان مرکزی به مرز مهران، برگزاری مسابقه «کتابخوانی صوتی» در استان مرکزی و نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی به دست خواهر شهید مدافع حرم در اراک برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، نمایشگاه کتاب ساوه، متشکل از ۵ هزار عنوان و ۲۰ هزار جلد کتاب، به‌مناسبت هفته کتابخوانی با حضور مسؤولان شهرستان در فرهنگسرای اداره ارشاد افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه، در این مراسم گفت: انسان‌ها دارای دو جنبه مادی و معنوی هستند و برای پرورش هر کدام از این دو جنبه تلاش می‌کنند، جنبه مادی انسان با خوردن و آشامیدن تقویت می‌شود و جنبه معنوی آدمی که درهدایت، رستگاری و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه بسیار تعیین کننده است با کتاب و کتابخوانی تقویت می‌یابد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: قرآن با اقرء شروع شده و این نشان دهنده توجه اسلام به جنبه معنوی انسان است، عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال یکی از سوره‌های قرآن را به نام قلم نامگذاری کرده به قلم و به آنچه می‌نویسد، در کتاب خود قسم یاد می‌کند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ما برای رسیدن به اهداف متعالی باید تلاش کنیم، مطالعه، تبادل افكار و تجارب، آگاهی انسان را بيشتر می‌کند، اهداف اسلام از مقوله فرهنگ است و می‌خواهد فهم و شعور انسان را ارتقاع بخشد.

اعزام ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از استان مرکزی به مرز مهران

گروه اجتماعی: رییس اداره حمل و نقل مسافر استان مرکزی از اعزام ۳۸۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی مسافران عتبات و عالیات به مرز مهران خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۴۰ دستگاه اتوبوس متعلق به اراک و مابقی به شهرستان‌ها اختصاص دارد.

حمیدرضا قاسمی، رییس اداره حمل و نقل مسافر استان مرکزی، گفت: اعزام زائران به مرز مهران به صورت پراکنده از اول آبان ماه آغاز شده و همچنان به قوت خود باقی است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این اداره، ۳۸۰ دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی زائرین را برعهده داشته است، اظهار کرد: از آمار ارائه شده بیشترین فراوانی با ۳۴۰ دستگاه اتوبوس متعلق به اراک و مابقی به شهرستان‌ها اختصاص دارد. 

قاسمی اعلام کرد: تاکنون ۱۶هزار و ۷۰۰ نفر به مرز مهران برای ورود به حرمین شریفین جابجا شده‌اند، با توجه به اینکه این جابجایی همچنان ادامه دارد مقایسه با سال قبل امکان پذیر نیست و این قیاس پس از اتمام جابجایی زائران اعلام خواهد شد. 

وی یکی از برنامه‌های این سازمان را اعزام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای بازگرداندن زائرین به استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه زائرین در حال اعزام به عراق هستند در حال حاضر برنامه‌ای برای بازگشت نداریم، اما با قرار گرفتن در روزهای پرازدحام منتهی به اربعین و روزهای پس از این ایام، اتوبوس‌ها جهت بازگرداندن مسافرین به مهران اعزام خواهند شد تا زائرین دغدغه بازگشت نداشته باشند. 

برگزاری مسابقه «کتابخوانی صوتی» در استان مرکزی

زهره نعمتی‌، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: به همت کانون کتاب و کتابخوانی جهاد دانشگاهی«جشنواره کتاب گویا» در قالب مسابقه کتاب‌خوانی صوتی برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: جشنواره کتاب گویا عنوان مسابقه کتاب‌خوانی است که با محور داستان‌های کتاب غنی و زیبای کلیله و دمنه به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. 

نعمتی اظهار کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی باید فایل صوتی قرائت داستان کتاب کلیله و دمنه را به همراه ایمیل، نام و نام خانوادگی و شماره همراه به آدرس ketabgooya۱۳۹۵@gmail.com  ارسال کنند. 

وی مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبلاگ ketabgooya.blogfa.com  یا به دفتر سازمان دانشجویان واقع در دانشگاه اراک مراجعه یا با شماره ۳۲۷۸۹۶۹۰ تماس بگیرند.
نعمتی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد مسیر جدید در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد و افزود: مطالعه کتب قدیمی و کهن تأثیر بسیاری در روحیه دانشجویان و دانشگاهیان خواهد داشت، در این مسابقه نوع گویش، نحوه شروع ، بیان مقدمه و نوع به پایان رساندن مورد ارزیابی قرار خواهد  گرفت. 

نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی به دست خواهر شهید مدافع حرم در اراک

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با توجه به اهمیت این مهم و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ مطالعه مفید بین فرهنگیان و دانش آموزان مراسم نمادین استانی گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی امروز(24آبان) در دبیرستان دخترانه دوره دوم نمونه کوثر برگزار شد.

  در این مراسم که جمعی مسئولان استانی حضور داشتند خواهر شهید حمیدرضا انصاری از شهدای مدافع حرم و از مسئول کانون فرهنگی هنری اصحاب المسجد تخصصی ایثار و شهادت زنگ هفته کتاب و کتابخوانی را به صدا در آورد.

 همچنین در این مراسم که از سه نفر از کتابخوانان برتر دبیرستان تجلیل به عمل آمد، نمایشگاه کتابی هم با هدف ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش آموزان در محوطه دبیرستان افتتاح شد.

در این مراسم علی شیرخانی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل اموزش و پرورش استان مرکزی  گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باید از قشر دانش آموز آغاز کرد و برای ارتقای سطح مطالعه در جامعه فرهنگ مطالعه را باید از دوران کودکی و نوجوانی ترویج داد./842/303/ب2

ارسال نظرات