۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۶۱۹۵۲
امام جمعه کوهدشت:

کتابخانه مساجد نقش بسزایی در تقویت فرهنگ کتابخوانی دارند

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه کتابخانه مساجد نقش بسزایی در تقویت فرهنگ کتابخوانی دارند، گفت: برای تقویت نقش کتابخانه مساجد باید این کانونها تقویت و مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه کوهدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابداران مساجد شهرستان کوهدشت با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی به ویژه بین نسل جوان نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه ضرورت کتاب و نقش آن برای جامعه ما به خوبی درک نشده است، افزود: درک این مهم نیاز به فرهنگ سازی و حفظ آن دارد.

امام جمعه شهرستان کوهدشت با تأکید بر اینکه برای ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی باید برنامه ریزی صورت گیرد و متولیان امر فرهنگ ایفای نقش کنند، خاطرنشان کرد: نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی حیات جامعه و رشد علمی و اخلاقی نسل جوان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که نویسنده و کتابخوان نباشد، آن جامعه بدبخت است، اظهار داشت: با هدایت نسل جوان و نوجوان به سمت فرهنگ کتابخوانی باید ارزشها را به این نسلها منتقل کرد.

حجت الاسلام طهماسبی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی جدی در راستای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی، یادآور شد: تحقق این مهم لازمه مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمن است.

وی با بیان اینکه کتاب یک اثر ارزشمند معنوی است، تصریح کرد: ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در اولویت برنامه های فرهنگی قرار دارد و باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان کوهدشت نقش کتابخانه های مساجد را تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مهم خواند و گفت: این کتابخانه ها باید تقویت شوند.

وی با تأکید بر ضرورت اهمیت رونق فعالیتهای مسجدمحور اظهار داشت: با توجه به حضور نسل جوان و نوجوان در کانونهای مساجد، فضای مناسب در اختیار کتابخانه های مساجد و کتابداران جهت فعالیت و مطالعه قرار گیرد.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: در رستای تقویت فرهنگ کتابخوانی و حفظ این ارزش بین نسل جوان شناسایی مؤلفین و نمایشگاه کتابهای بومی نیز باید مورد توجه قرار گیرد./9459/203/ب2

ارسال نظرات