۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۱۹۵۹

راه‌اندازی سامانه دیجیتال افزایش کیفیت دانشگاه‌‌های اسلامی

شرکت‌کنندگان در هشتمین نشست وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی، طرح سازمان آیسسکو مبنی بر راه‌اندازی سامانه دیجیتالی یکپارچه برای بهبود کیفیت و اعتبار دانشگاه‌های اسلامی را تصویب کردند.
نشست وزیران آموزش عالی


به گزارش خبرگزاری رسا، هشتمین نشست وزیران آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه سال جاری در شهر «باماکو»، پایتخت مالی برگزار شد.

سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) طرحی مبنی بر راه‌اندازی یک سامانه دیجیتالی با هدف بهبود کیفیت و اعتباربخشی به دانشگاه‌های جهان اسلام ارائه داد که با تصویب شرکت‌کنندگان مواجه شد.

این سامانه دسترسی به پایگاه‌های داده‌های دیجیتالی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را فرهم و کمبود موجود در ساختارهای دیجیتالی آموزش و پژوهش در برخی کشورهای اسلامی را مرتفع می‌سازد.

به نوشته ایکنا، این سامانه دیجیتالی، برنامه‌های علمی آیسسکو از جمله «شبکه اسلامی تحقیقات علمی»، «برنامه تفاهم برای تبادل دانشجو»، «برنامه ویژه تضمین کیفیت و اعتباربخشی به اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلامی» را شامل خواهد شد.

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمای حاضر در این نشست دو روزه همچنین، تأسیس یک کمیته فرعی از شورای مشورتی آیسسکو برای نظارت بر این سامانه دیجیتالی را مورد بحث و گفت‌وگو  قرار دادند./982/ب103/د

ارسال نظرات