۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۰۱۷

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با اسقف اسپانیا دیدار کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران، با اسقف اسپانیا دیدار و بر گسترش محبت و صلح جهانی تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران از مرکز شورای اسقفان کاتولیک اسپانیا بازدید و با اسقف خوزه ماریا گیل تامایو مسؤول کلیساهای کاتولیک و جمعی از کشیش‎های این کشور گفت‎وگو کرد.

اسقف خوزه ماریا گیل تامایو ضمن خوش آمدگویی به نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک جهان احترام بسیار زیادی برای سایر ادیان الهی قائل است و همواره بر گفت‎وگو میان ادیان تاکید می‎کند.

وی افزود: گفت‎وگو میان ادیان موجب گسترش صلح و محبت در جهان می‎شود بر این اساس نباید اختلافی میان ادیان وجود داشته باشد.

دبیرکل کلیساهای کاتولیک اسپانیا تصریح کرد: خداوند سرچشمه و منبع اصلی خیر، صلح و محبت است و پاپ فرانسیس و پاپ سابق بر گسترش این مساله تاکید و اهتمام بسیار زیادی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ضمن تشکر از ابراز محبت و پذیرایی کلیسای کاتولیک اسپانیا بیان داشت: ما نیز نسبت به مسائلی که اسقف خوزه ماریا گیل تامایو بیان کردند تاکید بسیاری داریم زیرا دین مبین اسلام دین محبت و صلح است.

وی ضمن دعوت از اسقف کلیساهای کاتولیک اسپانیا برای سفر به جمهوری اسلامی ایران افزود: این گونه دیدارها آثار مثبت بسیاری دارد زیرا موجب از بین رفتن اختلافات، افکار غلط و حل مشکلات می‎شود.

رسانه‌های غربی و عربی واقعیت شیعیان را پوشش نمی‌دهند
نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران منشا اختلافات را تفاوت در دیدگاه دانست و اظهار داشت: تفاوت دیدگاه‎ها نباید به روابط دوستی، انسانی و اخلاقی آسیب وارد کند، من شاید با روش و دیدگاه شما اختلاف داشته باشم همانگونه که با برادرم، فرزندم، دوستم و یا همکارم تفاوت‎های دارم اما این مسائل دلیلی برای نفرت و کینه نیست بلکه باید موجب افزایش محبت و اعتماد شود.

وی به حمایت حضرت آیت الله سیستانی از مسیحیان اشاره کرد و ادامه داد: هنگامی که مسیحیان عراق در ظلم و ستم زندگی می‎کردند، این مرجع تقلید بیش از چهار بیانیه در حمایت از برادران مسیحی صادر کرد و حتی پس از قتل عام مسیحیان در کلیسا گروهی را برای عرض تسلیت فرستاد.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی با بیان اینکه رسانه‎ها 1700 شهید جنایت اسپایکر را به خوبی پوشش ندادند، تصریح کرد: متاسفانه رسانه‎های غربی و بعضی از رسانه‎های عربی با کینه توزی حقیقت موجود را برعکس جلوه می‎دهند و تصویر واقعی از شیعیان نمایش نمی‎دهند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات