۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۰۲۴
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران:

رمز ماندگاری نظام اسلامی، روحیه و تفکر انقلابی است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران رمز ماندگاری نظام اسلامی را، روحیه، تفکر انقلابی و نیروهای انقلابی دانست و اظهار داشت: دشمن می خواهد این تفکر را کمرنگ و یا حذف کند و تلاش می کند با برنامه های مختلف، افراد غیر انقلابی متمایل به غرب را شناسایی و تربیت کند و لازم است این تفکر و روحیه انقلابی بیش از هر زمان دیگر در جامعه تقویت و نهادینه شود.
انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام  محمد رحیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران عصر امروز در مجمع عمومی اساتید بسیجی دانشگاه های استان با بیان این که جایگاه بسیج به عنوان مجموعه ای پیشرو در نظام اسلامی است، افزود: دامنه فعالیت این مجموعه ارزشی در چارچوب رسالت های انقلاب اسلامی با مسؤولیت متعالی و بلند است آنجا که امام راحل فرمودند: باید تلاش کنیم که زمینه ای فراهم شود و علم را به دست علمدار بسپاریم و این به معنای بستر سازی برای حکومت جهانی امام عصر(عج) است.

حجت الاسلام رحیمیان تأدیب، ساختن و تهذیب خود را مقدم بر ساختن و تهذیب دیگران عنوان کرد و افزود: رسالت استاد بسیجی در عرصه های مختلف، شناخت کامل نسبت به مسؤولیت خود و توجه به جایگاه خویش فراتر از نگاه مادی است که اگر غیر از این باشد، فاصله گرفتن از اهداف و آرمان های بلند را به دنبال خواهد داشت.

وی رمز ماندگاری نظام اسلامی را، روحیه، تفکر انقلابی و نیروهای انقلابی دانست و اظهار داشت: دشمن می خواهد این تفکر را کمرنگ و یا حذف کند و تلاش می کند با برنامه های مختلف، افراد غیر انقلابی متمایل به غرب را شناسایی و تربیت کند و لازم است این تفکر و روحیه انقلابی بیش از هر زمان دیگر در جامعه تقویت و نهادینه شود.

حجت الاسلام رحیمیان به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه ها و نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان این انقلاب از بدو شکل گیری آن از هیچ گونه ترفند و فتنه ای کوتاهی نکرده، از تحمیل جنگ نا برابر، تهدید و تحریم و هجمه و فشارهای سخت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اما آنچه مسلم است این است دشمنی دشمن با نظام یک واقعیت است و نباید از آن غافل شویم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران با تأکید بر این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقکر دینی و انقلابی است، تصریح کرد: پشتوانه تفکر و اندیشه بسیجی، اراده و خواست خداست و چنانچه فرد کارش را برای خداوند خالص کند، به اندیشه و تفکر بسیجی عمل کرده است.

حجت الاسلام ریحیمیان آگاهی بخشی و روشنگری نسبت به خط نفوذ دشمنان را یکی ار رسالت های امروز بسیج دانست و خاطرنشان کرد: بسیج با تعاملی که با اقشار مختلف و طبقات جامعه دارد، می تواند نقش تاثیرگذاری در اين موضوع داشته باشد.

وی با بیان این که بسیج باید با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، هوشمندانه فضای جامعه را مدیریت می کند، تصریح کرد: بسیج به عنوان چشم بیدار جامعه باید از مناسبت های ملی و مذهبی در این خصوص استفاده کند تا بتواند همچون همیشه حضور خود را نشان دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دل مستضعفین عالم با انقلاب اسلامی همراه است، تصریح کرد: اگر ما در مسیر انقلاب ثابت قدم باشیم، طبق وعده های الهی و به طور قطع و یقین پیروزی از آن حزب الله خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران تصریح کرد: نیروی بسیج با تفکر انقلابی و مکتب حسینی(ع) همیشه در صحنه‎های مختلف نظام آماده دفاع از حریم امامت و ولایت و تمامیت ارضی کشور بوده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران اذعان کرد: بسیج به عنوان قدرت بازدارنده کشور و بر مبنای نیروی انسانی مومن و متعهد و انقلابی همراه با تجهیزات و آموزش‎های نظامی و اعتقادی می‎تواند در صحنه‎های نبرد معادلات و محاسبات دشمنان انقلاب اسلامی را برهم بزند.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان این‌که امروز تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با جنگ سخت و جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی را دارد، افزود: نیروهای بسیجی همواره آمادگی لازم جهت حضور مقتدر در عرصه‌های مختلف انقلاب از جمله در حوزه های  رزمی، معرفتی و بصیرتی را دارند.

وی با بیان این که شجره طیبه بسیج با نفس و کلام گرم امام راحل شکل گرفته و در یک حرکت انقلابی به دنبال تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و زمینه سازی برقراری حکومت حضرت مهدی(عج) است، افزود: در این مسیر گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا بوده و در هر لحظه ای که کیان انقلاب به خطر افتدجانفشانی می کند.

حجت الاسلام رحیمیان نیروی بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعنوان بازوی توانمند نظام در عرصه های دفاعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضوری فعال و مستمر و اثر گذار داشته است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بر روی حفظ و تقویت روحیه و تفکر انقلابی و بسیجی تاکید فراوانی دارند ، گفت: افتخارات و دستاوردهای بی نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ماندگار و جاودانه  است و باید این  روحیه و تفکر انقلابی و بسیجی در مردم حفظ و تقویت شود و گسترش پیدا کند چرا که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

حبیب الله حلیمی، رییس بسیج اساتید دانشگاه مازندران نیز در این گردهمایی با بیان این مطلب که حلقه های صالحین در دل بسیج اساتید فعالیت جدی خود را آغاز کرده است عنوان داشت: هدف این حلقه ها معرفت افزایی و بالابردن بینش معرفتی و دینی در کنار ارتقا سطح علمی و پژوهشی اساتید است.

وی به رسالت اساتید بسیجی در دانشگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: اساتید بسیجی باید در همه زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی صاحب نظر و ایده باشند و با راهکارهای خلاقانه و نوآورانه در جهت اعتلای دانشگاه ها و به تبع آن کشور عزیز ایران اسلامی بکوشند./950/202/ب2

ارسال نظرات