۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۴۶۲۱۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

راهپیمایی میلیونی اربعین نشان‌دهنده ماندگاری و پویایی نهضت سرخ حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین تجمع مسلمانان است که نتایج درخشانی دارد، گفت: شرکت میلیونها مسلمان اعم از شیعه و سنی در این آیین نشان‌دهنده ماندگاری و پویایی نهضت سرخ حسینی است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و برگزاری آیین پیاده‌روی میلیونی زائران، اظهار کرد: تجمع و پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی نه یک پیاده‌روی ساده، بلکه جریان معنوی و قوی علیه جریان باطل است.

وی با بیان اینکه حرکت زائران به سمت کربلا درواقع حرکت به‌سوی بصیرت، معنویت، روشن‌گری و زنده نگاه داشتن اهداف و فلسفه قیام حسینی است، اضافه کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین تجلی وحدت امت اسلام و فرصت ذی‌قیمتی برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی و ترویج بیش از پیش مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین فرصتی برای نشان‌ دادن گرایش جوانان به معنویات و بصیرت‌افزایی آنها است، خاطرنشان کرد: باید از مراسم برای رساندن پیام عاشورای حسینی به گوش جهانیان استفاده کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این راستا روحانیان و مبلغان دینی رسالت سنگین‌تری دارند، تصریح کرد: باید روحانیان از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان فرصتی برای تبلیغ اسلام اصیل، شبهه‌زدایی و خنثی‌ کردن توطئه‌های دشمنان درزمینهٔ مسائل دینی و عبادی استفاده کنند.

وی ادامه داد: مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین و عطوفت و مهربانی حاکم بر آن چهره اسلام که از سوی دشمنان مخدوش شده بود را اصلاح کرد که این دستاورد مهمی بوده و همه باید از آن حفاظت و حراست کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانیان با استفاده از فرصت منابر و مجالس و مساجد می‌توانند برای حفظ و پاسداشت این آیین معنویت‌ساز نقش‌آفرینی کنند، اظهار کرد: در حالی که دشمنان تلاش می‌کنند تا چهره‌ای خشن و هراس‌آلود از اسلام ارائه دهند باید از فرصت آیین پیاده‌روی میلیونی اربعین برای بر هم زدن این نقشه‌های شوم دشمنان استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین اکنون از یک آیین شیعی فراتر رفته و به مراسمی بین‌المللی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این آیین فرصت مناسب تبلیغی برای طلاب و روحانیان است که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین تجمع مسلمانان است که نتایج درخشانی دارد، اضافه کرد: شرکت میلیونها مسلمان اعم از شیعه و سنی در این آیین نشان‌دهنده ماندگاری و پویایی نهضت سرخ حسینی است که به فضل الهی به‌صورت روزانه بر خیل مشتاقان این حماسه بزرگ اضافه می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات