۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۶۲۲۶۸
مسؤول روابط خارجی حماس:

روابط ایران و حماس در مسیر درست قرار دارد

مسؤول روابط خارجی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که روابط ایران و حماس در مسیر درست قرار گرفته است و در حال اصلاح و ترمیم است و ادامه روند حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست به شمار می رود.
حمدان


به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه حمدان در گفت و گو با روزنامه "الاخبار انفو" خاطر نشان کرد که حماس و ایران روابط دیرینه 25 ساله دارند و هر گونه خللی در آن، مطمئنا تاثیر منفی بر مناسبات طرفین می گذارد، اما این روابط مبتنی بر حمایت از مقاومت و مساله فلسطین است و امکان اصلاح آنها وجود دارد.

حمدان در بخش دیگری از این گفت و گو، موریتانی را نماد کامل حمایت رسمی و مردمی از مساله فلسطین دانست و تاکید کرد که "محمد ولد عبد العزیز" رییس جمهور این کشور موضع آشکاری در حمایت از آرمان فلسطین داشت که همسو با موضع مردم این کشور در قبال مساله فلسطین بود و نقطه ای روشن و درخشان و تاثیرگذار در ریاست وی بر اجلاس سران عرب به شمار می رود.

وی ضمن تاکید بر لز وم تحقق آشتی ملی فلسطین، بن بست در روند تحقق این مساله را تاسف بار دانست و با اشاره به پیشرفت کند فرآیند آشتی ملی، تجاوزات رژیم صهیونیستی، تلاش ها برای یهودی سازی و مصادره اراضی کرانه باختری و توسعه شهرک های صهیونیست را که به مرور زمان باعث پیچیدگی اوضاع می شود، در کنار چشم امید بستن برخی طرف ها به دولت های کنونی و آتی آمریکا با وجود روی کار آمدن دونالد ترامپ نژادپرست و مواضع آشکار وی در حمایت از رژیم صهیونیستی را مانعی بر سر راه تحقق آشتی ملی اعلام کرد و گفت ما در 4 سال آینده نباید امیدی به آمریکا داشته باشیم، بلکه بیشتر باید به خود و امت مان تکیه کنیم.

مسوول روابط خارجی جنبش حماس تصریح کرد که به نظر من، آشتی ملی امروزه مساله ای ضروری و نیازی مبرم است و ما اهتمام زیادی به تحقق هر چه سریعتر آن داریم.

وی درباره برگزاری همایش دوم قدس در موریتانی که خود حمدان هم در آن حضور داشت، تصریح کرد که «مغرب عربی نقطه تلاقی مهمی با آفریقا بود و موریتانی نقش مهمی در این زمینه ایفا می کرد و نقطه اتکایی در روابط با غرب آفریقا بود و اسلام تا حد زیادی از طریق این کشور به غرب آفریقا گسترش پیدا کرد. روابط اقتصادی، تجاری و علمی میان موریتانی و غرب آفریقا همچنان به قوت خود باقی است و در نتیجه، این کشور نقش محوری در منطقه ایفا می کند.»

حمدان در پایان به مساله اسرا و نقش آفریقا در حمایت از قدس و مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: « آفریقا تاریخ پرباری در زمینه مقاومت در برابر استعمار و ایستادگی در برابر نژاد پرستی و تبعیض نژادی و دیگر مسائل دارد.»/982/ب101/د

 

ارسال نظرات