۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۲۹۴

آیت الله حکیم در مراسم اربعین حسینی شرکت کرد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف ضمن شرکت در مراسم اربعین حسینی خواستار استفاده از معنویت این مراسم عظیم شد.
آیت الله حکیم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف امروز به همراه جمعی از علما و طلاب در جمع میلیونی زائران اربعین حسینی که در مسیر نجف به سمت کربلا در حال حرکت بودند، حضور یافت.

وی طی سخنانی در جمع زائران آنان را مایه افتخار دانست و گفت: خداوند به مومنان توفیق داده است که بتواند در این مراسم شرکت کنند و موجب وحدت کلمه و نابودی همه اختلافات اجتماعی، مادی، طائفه‎ای، قومیتی و نژادی شوند.

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به ثواب و آثار زیارت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی موجب شناخت همدیگر و تاکید بر مساله ولایت پذیری و ارتباط با خداوند سبحان، نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) می شود.

وی خواستار شکرگذاری برای برگزاری چنین مراسم باشکوهی شد و تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی مدرسه عملی در طول یک ماه است و خداوند در آیات مختلف نسبت به عوامل تنبه تاکید کرده است که یکی از این عوامل حضور در مراسم اربعین حسینی و مشاهده این جمعیت است که با ایمان و عشق به زیارت امام حسین (ع) می‎روند. ما از سراسر جهان می‎توانیم با مشاهده صحنه‎های حضور زائران در راهپیمایی اربعین خداوند را بیشتر بیاد آوریم و از غفلت دوری کنیم.

این مرجع تقلید از زائران اربعین خواست که توکل بر خداوند را فراموش نکنند و اظهار داشت: همان طور که قرآن، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تاکید کرده‎اند مومنان باید در حالت خوف و رجا نسبت به خداوند زندگی کنند.

وی آثار معنوی مراسم اربعین را بسیار زیاد توصیف کرد و بیان داشت: ما باید از معنویت مراسم اربعین حسینی نهایت استفاده و بهره را ببریم زیرا آثارش موقتی نیست.

حضرت آیت الله حکیم در پایان از خداوند متعال قبولی اعمال زائران اربعین حسینی را مسالت کرد و گفت: ان شاء الله خداوند قلب‎های مومنان را به یکدیگر نزدیک کند و ما نیز باید به یکدیگر احترام بگذاریم تا اتحاد حقیقی بدست بیاید./994/ب901/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات