۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۳۲۸
مدیر مدرسه علمیه علم الهدی تهران:

یکی از درس‌های مکتب عاشورا ذلت‌ ناپذیری است

حجت الاسلام مرادزاده گفت: برافراشته بودن پرچم نهضت عاشورا بعد از صدها سال، بدان معناست که هنوز راه و نهضت حسینی در مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم ادامه دارد و حسینیان هیچگاه با یزیدیان سازش نخواهند داشت.
هیهات من الذله

حجت‌الاسلام وحید مرادزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی از جلوه‌های نورانی مکتب عاشورا است، گفت: امام حسین(ع) همه انسان‌ها، مکاتب، ادیان و اقشار جهان را تحت مدیریت و سیطره خود قرار داده و جهانی شدن فرهنگ حسینی موجب عصبانیت و هراس دشمنان اسلام شده است.

وی ادامه داد: دشمن از نام و یاد امام حسین(ع) می‌ترسد و می‌داند که گسترش فرهنگ عاشورایی در بین ملت‌ها نابودی استکبار را به دنبال خواهد داشت، از این رو سعی می‌کند پیاده روی عظیم اربعین را کمرنگ جلوه داده و مانع از انعکاس آن در رسانه‌ها شود، بنا بر این برگزاری مجلس أباعبدالله(ع)، در حقیقت مبارزه با استکبار، ظلم، و سلطه‌گری است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که یکی از درس‌های مکتب عاشورا ذلت‌ ناپذیری است، اظهار داشت: حضرت زینب(س) با اسرا به سمت کوفه و شام حرکت کردند تا رسالت خود یعنی ابلاغ پیام عاشورا که همان احیای نماز و فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر است را به گوش آینده بشریت برساند.

وی با اشاره به پیام‌های نهضت عاشورا و زیارت اربعین حسینی، افزود: محور اول واقعه عاشورا، پیوند عاطفی و گریه و مصیبت برای سیدالشهدا(ع) است که امر پسندیده‌ای است، و هر کس برای امام حسین(ع) گریه کند، حضرت به او نظر می‌کند؛ ولی گریه شراط کافی شیعه بودن برای سیدالشهدا(ع) نیست، هدف أبا عبدالله(ع) در محور دوم تعریف می شود که همان پیوند معرفتی و فکری است.

مدیر مدرسه علمیه علم الهدی با بیان اینکه پیاده روی اربعین نشان دهنده ارادت مسلمانان به امام حسین(ع) است، یادآور شد: این راهپیمایی عظیم بستر‌ساز فرهنگ عاشورایی در جامعه بوده و إن‌ شاء الله زمینه‌ساز مقدمات ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این تجمع عظیم حتی در بزرگترین کنگره مسلمانان یعنی حج نیز دیده نمی‌شود، افزود: این اجتماع عاشقانه در کل دنیا بی‌نظیر است، همچنین بهتر است بدانیم بزرگ‌ترین پیروزی‌های مسمانان در این تجمع حاصل می‌شود، زیرا نقشه‌های شوم دشمن در سایه چنین تجمعی خنثی می‌شود.

استاد حوزه علمیه راهپیمایی اربعین را نشان از برافراشته بودن پرچم نهضت عاشورا بعد از صدها سال دانست و تصریح کرد: قیام عاشورا، در واقع پرچم اصلاح‌گری، امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها است، بنا بر این برافراشته بودن این پرچم، بدان معناست که هنوز راه و نهضت حسینی در مبارزه با ظالمان و مستکبران عالم ادامه دارد و حسینیان هیچگاه با یزیدیان سازش نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام مرادزاده در پایان با بیان اینکه کسب مقام رضای الهی پس از فراغت از دنیا حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) می‌دانستند که در گودال قتله گاه چگونه به شهادت می‌رسند، از مصیبت‌های کربلا آگاه بودند و بدون اینکه به این صحنه‌ها و شرایط پس از عاشورا فکر کنند و اینکه چه بر سر خاندان مکرمشان می‌آید؛ تنها راضی به رضای حق شدند و در نهایت دل آگاهی مشتاقانه شهادت را به جان خریدند./9592/302/ب2

ارسال نظرات