۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۲۳۵۰
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

وجود 2200 موقوفه در استان لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از وجود 2 هزار و 200 موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان خبر داد و گفت: هفته وقف فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف و احیای این ارزش در جامعه دارد.
وقف

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف لازمه خدمت رسانی به جامعه است.

وی ترویج فرهنگ وقف را یک ضرورت دانست و گفت: با تبیین این مهم می توان به احیای ارزشها و تقویت این فرهنگ در جامعه پرداخت.

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر اینکه باید نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد، اظهار داشت: در این راستا مبلغان نقش بسزایی داشته و با نفوذ کلام در عرصه های تبلیغی باید به این مهم بپردازند.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی مبلغان در طول سال و فعالیت تبلیغی در امامزادگان و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: مهم ترین اولویت تبلیغی مبلغان تبیین و ترویج فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: تبلیغ و توجه در عرصه وقف باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه حوزه های علمیه باید تبلیغ جهادی داشته باشند.

وی در ادامه از وجود 2 هزار و ۲۰۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان لرستان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته وقف نشستهای تخصصی وقف برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه 108 امامزاده در استان جود دارد، یادآور شد: ویژه برنامه های هفته وقف در ۴۶ بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه وقف دارای آثار دنیوی و اخروی است، افزود: وقف چشمه ای جوشان است و آثار و برکات وقف برای وقف کننده همواره جاری است./9459/303/ب2

ارسال نظرات