۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۳۶۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

مبلغان باید مردم را به حفظ هویت دینی خود آگاه سازند

حضرت ‌آیت الله صافی گلپایگانی از مبلغان خواست با بهره گیری از فرصت دهه پایانی صفر در جهت ترویج دین، تعظیم شعائر، احیای مذهب و احكام اسلامی اقدام کنند.
گردهمایی مبلغین محرم با حضور آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به دهه پایانی ماه صفر تصریح کرد: مبلغین باید از این ایام در جهت ترویج دین و تعظیم شعائر استفاده كنند و مردم را به حفظ هویت دینی خود آگاه سازند.

این مرجع تقلید این ایام را فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ احكام و آشنا كردن مردم با مبانی اسلامی دانست و افزود : از این ایام و فرصتی كه به واسطه عزاداری بر امام حسین علیه السلام در اختیار مبلغین قرار گرفته است باید در جهت ترویج دین، تعظیم شعائر، احیای مذهب و احكام اسلامی استفاده شود.

وی عزاداری در دهه  آخر صفر و مناسبت های اربعین شهادت سید الشهدا علیه السلام، ارتحال رسول اكرم صلی الله علیه و آله ، امام حسن مجتبی و امام ضا علیهم السلام را یادآور شد و بیان داشت: باید در زندگی و سیره هر یك از این پیشوایان بصورت جداگانه غور و تأمل شود و بدانیم كه شرایط برای هر كدام از امامان متفاوت بوده و اگر هر كدام به جای دیگری بودند همان چیزی كه از طرف خدا و رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم امر شده بود محقق می‌شد.

این مرجع تقلید با بیان روایاتی، مقام امام حسن مجتبی علیه السلام را مجهول القدر دانست و افزود: اگر سیره امام حسن مجتبی علیه السلام  نبود و این مواضع را كه تحملش بسیار سخت بود، اتخاذ نمی کرد، چه بسا دین اسلام حفظ نمی شد و مطالب دیگر قابلیت وقوع پیدا نمی کرد؛ و امام حسن مجتبی علیه السلام  تمام این افتخارات را حفظ كرد.

حضرت آیت الله صافی، این ایام را ابواب رحمت خداوند دانست و تصریح كرد: ابواب رحمت خداوند در این ایام به روی بندگان خدا گشوده است و ما باید از این فرصت كمال استفاده را بكنیم و باید مسلمانان را به حفظ هویت دینی خویش آگاه كنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به این نكته كه مقصد و هدف امام حسین علیه السلام و عزاداری بر آن حضرت نجات مردم از گمراهی و جهالت است، اظها رداشت : در این برنامه ها می توانیم  همه نواقص را به بركت عزاداری بر امام حسین علیه السلام  و مكتب سیدالشهداء علیه السلام مرتفع كنیم و با بیان احكام شرع مردم را بیدار و وظایف امر به معروف و نهی از منكر را به مردم یادآوری نماییم تا مردم از گمراهی و جهالت نجات پیدا كنند. /924/د102/ج

ارسال نظرات